| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | GKZ102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek. | 
| Dersin İçeriği | Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 DönemindeTürk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; Tarihsel bilginin, bir konu/sorun ve zaman kesiti, olay-olgular, aktörleri etrafında çözümlenmesi, bu tarihsel olay-olgunun yazım ve anlatı biçimleri, dolayısıyla çeşitli materyallerin; tarihsel kesitle-olay-olgu-aktörler üzerine kaynakların, literatürün (kitaplar, makaleler, sinema ve edebiyat ürünleri) bu bilginin çözümlenmesinde bakış açısını destekleme gücünü kazanır. | 
| 2 | Bir tarihsel sorunu ele alan ve irdeleyen makalenin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenir. | 
| 3 | Bir tarihsel sorunu bugünle ilişkilendirerek, güncel sorunlarla (varsayımsal) ilişkisini kurarak araştırır. | 
| 4 | Tarihsel bir problem üzerine sunum hazırlamayı öğrenir, Farklı bakış açılarını ve görüşleri eleştirel olarak değerlendirme yetisini kazanır, kendi bakış açısına ve ileri sürdüğü düşünceler ve görüşlerine yönelik ortaya çıkan sorulara, tarihsel dayanaklarla düşünerek analiz edip cevap verebilme deneyimini, bir problem üzerine düşüncesini rasyonel ve doğru ifade edebilme ve aktarabilme bilgi ve deneyimini kazanır, soyutlama yapabilmeyi öğrenir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Siyasi alanda yapılan inkılâplar: Hilafetin kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı. Yeni devletin kurulma/inşa edilme adımlarının atılması. | Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 2. Hafta | Atatürk döneminde kurulan siyasi partiler ve siyasal olaylar. Cumhuriyet Halk Fırkası, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırka. Hükümet ve muhalefet arasındaki ilişkiler. Siyasal ve toplumsal hayatın demokratikleşmesi ve Türkiye’de çok partili sisteme geçişin sorunları. | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 3. Hafta | Hukuk alanında yapılan inkılâplar. Sosyal ve ekonomik hayatı düzenleyen inkılapların gerçekleştirilmesi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 4. Hafta | Eğitim alanında yapılan inkılâplar. Modern ve laik eğitim kurumlarının inşası. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma | 
| 5. Hafta | Kültür alanında yapılan inkılâplar. Ulus-devletin kuruluşu ve ulusal kültür arasındaki ilişki. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 6. Hafta | Ekonomi alanında yapılan inkılâplar. Ulus-devletin kuruluşu ekseninden ekonominin yeniden düzenlenmesi. Yeni Türkiye ekonomisinin stratejileri ve uygulamaları. | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 7. Hafta | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923-1930). Lozan Antlaşması (1923) ardından Türkiye’nin Avrupa devletleriyle olan ilişkileri. | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II (1930-1938). Türkiye’nin Kıta Avrupası’ndaki totaliter rejimlerle ilişkili olarak Avrupa devletleriyle ilişkileri. Sovyetler Birliği ve ABD ile olan ilişkiler. Dış siyasetin sosyal ve entelektüel yaşama yansımaları. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) | 
| 10. Hafta | Atatürk İlkeleri - Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Laiklik | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 11. Hafta | Atatürk İlkeleri - Halkçılık, Devletçilik, İnkılapçılık ve Bütünleyici İlkeler | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 12. Hafta | Atatürk sonrası Türk Dış Politikası (1938-1960). İsmet İnönü’nün Cumhurbaşkanlığı. II. Dünya Savaşı ve Türkiye: Türk dış politikası, savaşın siyasal hayata ve toplumsal yaşama etkileri. | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 13. Hafta | II. Dünya Savaşı sonrası Türk siyasal hayatındaki değişimin özellikleri: Çok partili sistemin kurulması. Türkiye'de 1946 Seçimleri. Hükümet ile muhalefet arasındaki ilişki, Demokrat Parti'nin kuruluşu. | Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 14. Hafta | İktidardaki Demokrat Parti (1950-1960): İç ve dış politikadaki dönüşüm. Soğuk Savaşın Sonu: Sovyetler Birliği'nin çöküşü, Almanya'nın birleşmesi, Yugoslavya'nın dağılması ve Türk iç ve dış politikalarına yansımaları.İktidardaki Demokrat Parti (1950-1960): İç ve dış politikadaki dönüşüm. Soğuk Savaşın Sonu: Sovyetler Birliği'nin çöküşü, Almanya'nın birleşmesi, Yugoslavya'nın dağılması ve Türk iç ve dış politikalarına yansımaları. | Görüşme, Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | |
| Toplam İş Yükü | 73 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||