| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Felsefesi | MBZ105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak. | 
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, Realizm ve eğitim, Pragmatizm ve eğitim, Varoluşçuluk ve eğitim, Eğitim Akımları (Esasicilik, Daimicilik, İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık) oluşturmaktadır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Eğitimde felsefi sorunları fark eder. | 
| 2 | Felsefi veya siyasal dünya görüşlerinin eğitimin amaçlarını, içeriğini ve yöntemlerini nasıl etkilediğini açıklayabilir. | 
| 3 | İnsan ideallerinin programın amaçlarını nasıl etkilediğini görür. | 
| 4 | Eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışır | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, dersin haftalık planı ve işlenişi hakkında bilgi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler | 
| 2. Hafta | Felsefenin tanımı ve alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık) | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 3. Hafta | Felsefe ve eğitim ilişkisi, eğitim felsefesi ( Eğitimin hedefi, ders programı, yöntembilim, öğretmen ve öğrenciler, felsefenin eğitime katkıları) | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama | 
| 4. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (İdealizm) | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 5. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Realizm) | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme | 
| 6. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Naturalizm) | Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 7. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Pragmatizm) | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) | 
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Varoluşçuluk, Liberalizm, Materyalizm, Pozitivizm, Postmodernizm | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) | 
| 10. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (İlerlemecilik) | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Uygulama | 
| 11. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Daimicilik-Esasicilik) | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 12. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Yeniden Kurmacılık, Politeknik) | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 13. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme, Araştırma | 
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 3 | 2 | 0 | 
| PY6 | 5 | 4 | 4 | 0 | 
| PY15 | 0 | 3 | 0 | 0 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 | 
| Araştırma | 1 | 10 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 14 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 64 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||