| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Mesleğine Giriş | MBZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bir bilim olarak eğitimin; tarihsel, psikolojik, toplumsal, hukusal, felsefi, siyasal ve ekonomik temelleri hakkında bilgi sahibi olan ve aralarındaki ilişkileri kurabilen, Türk Eğitim sistemi, Eğitimde kullanılan yöntemler ve yeni yönelimleri bilen, meslek hayatında bu bilgilerini kullanabilen öğretmenler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Meslek kavramını açıklar. - Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. - Sınıf ve okul çevresini tanımlar. - Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar - Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. - Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. - Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | TEMEL KAVRAMLAR | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | OKUL VE SINIF ORTAMI | Araştırma |
| 5. Hafta | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ | Araştırma |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 13. Hafta | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 14. Hafta | DEĞERLENDİRME | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY2 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||