Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I GKZ105 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Emin ŞEŞEN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Ezgi HAMAMCI (Güz)
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin İngilizce dil becerilerini temel düzeyde geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders temel düzeyde okuma, yazma, dinleme ve konuşma - İngilizce dilbilgisi ve İngilizce dil becerilerinin öğretimini kapsar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme.
2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
3 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilme.
4 Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilme.
5 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
6 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilme.
7 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
8 Çeşitli konularda basit anlamda paragraf yazma becerisi.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin tanımı Ders içeriği hakkında konuşma ve öğrencileri ders materyalleri hakkında bilgilendirme Ünite 1 All about you! Yardım almak için kullanılan ifadeler İkili çalışmalarda kullanılan ifadeler. Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Ünite 1 All about you! 1/1B/1C ?hello? ve ?good-bye? deme Kendini tanıtma Adını söyleme, sorma ve heceleme ?be? fiilini ?ı/we/you? özneleriyle kullanma E-posta, telefon numarası vs. sorma ve söyleme Başvuru formu doldurma. Araştırma, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Ünite 1 All about you! 1D ? Ünite 2 In class 2A ?How about you?? kullanarak soru sorma ?thanks? or ?thank you? ifadelerini kullanma İnsanların nerede olduğunu sorma ve söyleme ?be? fiilini ?he/she/they? özneleriyle kullanma ?a/an? kullanarak sınıfa girme. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme
4. Hafta Ünite 2 In class 2B/2C ?this/these? kullanarak nesneler hakkında soru sorma, sınıftaki nesnelerin nerede olduğunu sorma. Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta Ünite 2 In class 2D ? Ünite 3 Favorite people 3A/3B Sınıfta yardım isteme ?I?m sorry? ve ?thanks? ifadelerine karşılık verme ?my/you/his/her/our/their? kullanarak ünlüler hakkında konuşma İnsanların kişiliklerini betimleme ?yes/no soruları? sorma
6. Hafta Ünite 3 Favorite people 3C/3D ? Ünite 4 Everyday life 4A Aile üyelerinin yaşlarını söyleme Aile üyeleri hakkında bilgi soruları sorma. Bir konuşmada ilgilendiğini gösterme ?really?? ifadesini kullanarak ilgi ve şaşkınlık belirtme Simple present kullanma. Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Ünite 4 Everyday life 4B/4C/4D Samimi olmak için sorulara sadece ?yes/no? ile cevap vermemek Vakit kazanmak için ?Well? ifadesi kullanma Amerikan alışkanlıkları hakkında bir makale okuma. Sınıf websitesi için bir sınıf arkadaşı hakkında yazma. Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Ünite 5 Free time 5D ? Ünite 6 Neighborhoods 6A/6B Teknoloji bağımlıları hakkında bir makale okuma ?and/but? kullanarak bir arkadaşa öğüt veren bir e-posta yazmak ?there is/there are? kullanarak bir ortamda ne olduğunu söyleme. Mekanları betimleme. Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Ünite 6 Neighborhoods 6C/6D ? Ünite 7 Out and about 7A Ortak özellikleri göstermek için ?me too? ya da ?me neither? ifadelerini kullanma Aynı fikirde olduğunu göstermek için ?right? ya da ?I know? ifadelerini kullanma. Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
11. Hafta Ünite 7 Out and about 7B/7C/7D Spor ve egzersiz hakkında konuşma Present Continuous kullanarak şimdiki zaman aktiviteleri hakkında konuşma. Sorular sorarak bir konuşmanın devam etmesini sağlama. Oyun ve egzersiz etkinliği hakkında bir makale okuma . Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
12. Hafta Ünite 8 Shopping 8A/8B Kıyafetler hakkında konuşma ?like to/want to/need to/have to do? kullanımı Aksesuarlar hakkında konuşma ?how much....??, ?this/that/these/those? kullanarak fiyat öğrenme Sunum (Hazırlık), Görüşme
13. Hafta Ünite 8 Shopping 8C/8D ?Uh, Let?s see vs.? kullanarak düşünmek zaman kazanma Cevaplarda ?Uh-huh/oh? kullanma Bir alışveriş merkezi hakkında makale okuma ?because? kullanarak bir mağaza hakkında metin yazma Araştırma, Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8
PY8 5 0 3 0 4 0 3 0
PY10 3 3 3 3 3 3 3 3
PY12 4 4 4 4 4 4 4 4
PY13 2 2 2 2 2 2 2 2
PY15 5 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • McCarthy, M., McCarten, j. & Sandiford, H. (2014), Touchstone 1, Cambridge University Press, Cambridge. Akıllı Tahta
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 3 12 36
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0