| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fen Öğretimi | SNZ305 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders, sınıf öğretmeni adaylarına 3. ve 4. sınıf fen konularının teorik ve uygulamalı olarak öğretimine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmayı; deney ve etkinlikler planlama ve uygulama becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fen ve teknoloji-okuryazarı olmak |
| 2 | Zihin ve el becerileri geliştirmek |
| 3 | Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar olmak |
| 4 | İlkokul fen programlarının özelliklerini kavramak |
| 5 | FTTÇ ilişkisini kavrama |
| 6 | Programların BSB, TD ve FTTÇ ye göre analiz etme |
| 7 | Fen ve Teknoloji alanında geliştrilen programları ve öğrenme kurmalarını tanıma |
| 8 | Fen ve Teknoloji Programları ile kitaplar arasındaki ilişkiyi kurma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı, Grupların oluşturulması, Kazanımların Paylaşılması, Kavram Atölyesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Fen Öğretim Programı | Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 3. Hafta | Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme | Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Argümantasyona Dayalı Öğrenme Yaklaşımları | |
| 5. Hafta | Argümantasyon Destekli Araştırma Sorgulamaya Dayalı Uygulamalar | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | STEM Öğretim Yaklaşımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Fen Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Öğretmen adayı ders uygulaması | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Öğretmen adayı ders uygulaması | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Öğretmen adayı ders uygulaması | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Öğretmen adayı ders uygulaması | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Öğretmen adayı ders uygulaması | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | öğretmen adayı ders uygulaması | Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ||||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||