Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeviri | İÖZ201 | İngilizce | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çevirinin temel kavramlarının tanıtılmasını sağlamak ve çeviri yetkinliğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çeviri bilimindeki temel teori ve yaklaşımlar; farklı konularda ve türlerde yazılmış özgün İngilizce metinleri Türkçe’ye çevirme; hata analizi yoluyla aynı metnin farklı çevirilerini karşılaştırarak eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesi; biçim, sözcük seçimi, çevirinin dil öğrenimindeki rolü ve önemi ve çevirinin kültürel boyutu. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler, çeviri kuramlarını çözümleyecekler. |
2 | Öğrenciler, İngilizce ve Türkçe cümle yapılarını karşılaştırarak inceleyecekler. |
3 | Öğrenciler, farklı konularda ve türlerdeki İngilizce metinleri Türkçeye çevirirken karşılaştıkları sorunları tanımlayacaklar. |
4 | Öğrenciler, farklı çevirileri karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecekler. |
5 | Öğrenciler, çeviri yaparken bağlamı, üslubu, sözcük seçimini, kültürel ifadeleri geliştireceklerdir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Cümle yapısına giriş | Görüşme Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Zaman zarf tümceleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme |
3. Hafta | Neden ve Etki | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
4. Hafta | Amaç ve sonuç | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Görüşme |
5. Hafta | Concession and Contrast | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Conditionals | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | Noun Clauses | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
9. Hafta | Relative clauses | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Exclamations | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Roman | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Araştırma Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
12. Hafta | Şiirler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma |
13. Hafta | Filmler | Görüşme Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Uygulama |
14. Hafta | Teknik metinler | Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PY7 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 |
PY9 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
Araştırma | 5 | 4,7 | 23,5 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |