| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akıllı Tarım | ZFZ204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin dijital tarım teknolojilerinin temel prensiplerini ve kavramlarını kavramasını, akıllı tarımda kullanılan teknolojiler, yöntemler ve teknikleri açıklamasını, ayrıca akıllı hayvancılık sistemleri ve uygulamalarını anlayarak bu sistemleri yorumlamasını ve pratikte uygulayabilmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Akıllı tarım kavramını tanımlar ve temel özelliklerini açıklar. |
| 2 | Akıllı tarımda kullanılan temel teknolojileri ve ekipmanları açıklar ve sınıflandırır. |
| 3 | Coğrafi Bilgi Sistemlerinin tarımsal uygulamalardaki kullanım alanlarını planlar ve uygular. |
| 4 | Tarımsal verileri toplar, analiz eder ve yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarım Faaliyetlerinin Özellikleri ve Tarım Politikaları | |
| 2. Hafta | Dördüncü Sanayi Devrimi ve Tarım 4.0, Ulusal e-Tarım Stratejisi | |
| 3. Hafta | Tarımda Dijitalleşme Süreci | |
| 4. Hafta | Tarımda Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı | |
| 5. Hafta | Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri (Wireless LAN Teknolojisi, Bluetooth Teknolojisi, Düşük Güçlü Geniş Alan Şebeke Çözümleri, Hücresel Ağ Teknolojileri) | |
| 6. Hafta | Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri (Büyük Veri, Bulut Bilişim, Nesnelerin İnterneti, Tarım ve 5G) | |
| 7. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Tarımda Dijital Dönüşüm, Akıllı Tarım Uygulamaları, Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçları) | |
| 8. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Tarımda Dijital Dönüşüm, Akıllı Tarım Uygulamaları, Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçları) | |
| 9. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Drone ve İHA Kullanımı, Robotik Sistemler ve Robotlar) | |
| 10. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Çiftlik Yönetim Sistemleri ve Yemleme Sistemleri) | |
| 11. Hafta | Akıllı Hayvancılık Uygulamaları | |
| 12. Hafta | Türkiye’de Akıllı Tarım Uygulamaları | |
| 13. Hafta | Dünya’da Akıllı Tarım Uygulamaları | |
| 14. Hafta | Dünya’da Akıllı Tarım Uygulamaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 | |
| Araştırma | 2 | 3 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 0,5 | 0,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||