| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama | KRP102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. İREM DÜZDAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin profesyonel hayatlarında hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak stratejik kariyer planları oluşturmalarına yardımcı olmaktır. Endüstri mühendisliği, birçok sektörde geniş bir çalışma alanına sahip olduğu için öğrencilerin kendi ilgi ve yeteneklerine uygun kariyer yollarını belirlemeleri gerekir. |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin hem kişisel hem de mesleki gelişimlerini destekleyecek konuları kapsamaktadır. Endüstri mühendisliği geniş bir alanda uygulama fırsatları sunduğu için, dersin içeriği öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlemesine, kendilerini tanımalarına ve sektördeki fırsatları değerlendirmelerine yardımcı olacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | kariyerlerinin gelişimini nasıl yönetecekleri ve kariyer boyunca nasıl ilerleme kaydedeceklerini öğrenmek |
| 2 | Etkili zaman yönetimi teknikleri geliştirmek |
| 3 | Kısa ve uzun vadeli kariyer hedeflerini net bir şekilde tanımlamak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK KARİYER MERKEZİ | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 2. Hafta | ZEKÂ VE KİŞİLİK | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 3. Hafta | KİŞİSEL ÖZELLİKLER | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | KARİYER NEDİR? | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | KARİYERİME NASIL HAZIRLANIRIM? | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 7. Hafta | SEKTÖR GÜNLERİ : ULUSAL SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | SEKTÖR GÜNLERİ : ULUSLARARASI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 9. Hafta | SEKTÖR GÜNLERİ : KAMU SEKTÖRÜ | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | SEKTÖR GÜNLERİ : ÖZEL SEKTÖR | Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | SEKTÖR GÜNLERİ : AKADEMİ | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | SEKTÖR GÜNLERİ: GİRİŞİMCİLİK | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | ÖĞRENDİKLERİMİ PRATİĞE DÖKÜYORUM | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | DERS DEĞERLEMESİ | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 12 | 12 | |
| Ödev 2 | 1 | 14 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 1 | 21 | 21 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||