| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Yönetimi | ENM303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Klasik anlatım, sunum |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK (Güz) |
| Dersin Amacı | Üretim/İmalat ortamı, üretim planlama, talep tahminleri, ana üretim çizelgesi, malzeme ihtiyaç planlama, malzeme kaynak planlama, üretim faaliyetleri kontrol ve stok modelleri ile ilgili temel kavramlar ve uygulama örneklerini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Üretim kavramı, üretim sistemleri, üretim teknikleri, talep tahmin teknikleri, ürün tasarımı, lojistik faaliyetler, iş yeri düzenleme |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Üretim/İmalat yönetimi mantığını kavramak. |
| 2 | Dikkat edilmesi gereken etkenleri tanımak. |
| 3 | Gerçekleştirilen örneklerle öğrenmek ve bazı uygulamalarını yapmak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş/Üretim yönetiminin temel kavramları | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Üretim yönetiminin temel kavramları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Üretim sistemleri/İleri Üretim Sistemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Yalın Üretim | Görüşme, Uygulama, Araştırma |
| 5. Hafta | Teknik Gezi/Sektörden Ziyaretçi Daveti/Dış Paydaş | Soru-Cevap, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Değer Akışı Haritalama | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Ürün Tasarımı | Anlatım, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Fabrika Yeri Seçim/Fabrika Düzenleme | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 9. Hafta | Fabrika Yeri Seçimi/Fabrika düzenleme | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Malzeme nakli | Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Kalite Kontrol/TKY | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları | Proje Tabanlı Öğretim, Grup Çalışması, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları | Proje Tabanlı Öğretim, Sunum (Hazırlık), Grup Çalışması |
| 14. Hafta | Öğrenci Proje Sunumları | Grup Çalışması, Proje Tabanlı Öğretim, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3,5 | 3,5 |
| Ödev 1 | 3 | 10 | 30 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 4 | 5 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||