| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş Sağlığı ve Güvenliği | ZFZ114 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili gerekli tüm temel bilgilerin öğretilmesi ve bu konudaki farkındalığın artırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili veri ve istatistikleri analiz edebilir, yorumlayabilir ve raporlayabilir. |
| 2 | İş sağlığında bütüncül yaklaşımı tanımlayabilir ve geliştirebilir. |
| 3 | İşyerinde çalışana, çevreye ve çalışma ortamına yönelik koruyucu hizmetleri uygulayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İşçi sağlığı ve iş güvenliğinin tarihi gelişimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | İş güvenliği kavramı ve genel bilgiler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | İş kazalarının tanımı, nedenleri ve önleme yöntemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | İş güvenliği çalışmalarının iş gücü verimliliği açısından önemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | İş güvenliği çalışmalarının ekonomik açıdan önemi ve iş kazalarının maliyetleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | İş kazalarının oluşumu ve sınıflandırılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | İş Hijyeni, Biyolojik risk etmenleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | İş Hijyeni, Biyolojik risk etmenleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Kimyasal Risk Faktörleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Psikososyal Risk Faktörleri ve Kişisel Koruyucu Ekipmanlar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Yüksekte Çalışmalarda İSG | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi - OHSAS 18001 İş Yeri Bina ve Eklentileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Havalandırma ve İklimlendirme ve Basınçlı Kaplarda Çalışma İSG | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Güvenlik İşaretleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 0,5 | 7 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||