| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üniversite Yaşamına Uyum | ZFZ107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 1,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hülya ÜNVER |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. İsmet YILDIRIM (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencinin üniversite yaşamına bireysel, sosyal, akademik uyumunu sağlamasını kolaylaştıracak yaşam becerilerinin geliştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Üniversiteli olmanın anlamını ve yaşam felsefesini tanır. |
| 2 | Öğrenme süreçlerini yönetme, hedef belirleme ve zaman yönetimini anlar. |
| 3 | Öğrenmede yeni teknolojileri tanır medya ve bilgi okuryazarlığına ilişkin becerilerini geliştirir. |
| 4 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin temel özelliklerini ve becerilerini anlar. |
| 5 | Farklı kültürleri anlar, kariyer planlamasında hedef belirleme ve süreçlerin önemini kavrar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğrenciler Anlatıyor - Üniversiteli Olmak - Fakültelerimizi Tanıyalım | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Öğrenmeyi Öğrenme: Hedef Belirleme 1 & Hedef Belirleme 2 | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Öğrenmeyi Öğrenme: Zaman Yönetimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Davranışsal Bağımlılıklar Nelerdir | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Medya Okur Yazarlığı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Medya Okur Yazarlığı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Topluluk Önünde Etkili ve Güzel Konuşma | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Akademik Stresi Yönetme | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 9. Hafta | Bologna Süreci | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Sağlıklı İlişkiler Kurma | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Sürdürülebilirlik | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Eğitim Teknolojileri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Proje Yazımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Sosyal Duygusal Öğrenme | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders Dışı |
Diğer Faaliyetler | 15 | 1 | 15 |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 10,5 | 10,5 |
| Toplam İş Yükü | 25,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 1,0 | ||