Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama I EEM164 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 3 + 1 4,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Enes KAYMAZ, Prof. Dr. Uğur GÜVENÇ, Doç. Dr. Mustafa DURSUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dersin amacı program analiz ve çözümleme, program yazabilme ve bir sonuca farklı yollardan erişebilme, verimli program yazma, yazılan programın dökümantasyonu, anlaşılır ve düzgün kurallara uygun program yazabilme yeteneğinin kazanılması ayrıca program yazıldıktan sonra programın taranıp hata ayıklanabilmesinin yapılması, mümkün olduğunca modüler bir yazılım oluşturma yeteneğinin kazandırılması amaçlanmakta ve bununla ilgili C programlama dilinde örnekler verilmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere C programlama dili programlama mantığını oluşturmak ve bu dille nasıl program yazılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriği Programlamaya giriş, algoritmalar, algoritma türleri ve akış diyagramları, C programlama dilinin genel özellikleri, C editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, c dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri, giriş-çıkış komutları, temel ekran komutları, karar yapıları, sayaçlı döngü yapıları, koşullu döngü yapıları ve döngü çıkış komutları, dizi yapıları, tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler, işaretçi kavramı ve karakter dizileri, dinamik bellek kullanımı, fonksiyonlar ve fonksiyonlarda parametre kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Programlama dilleri ve C dilinde bir program geliştirme ve yürütme. Problemin Tanımlanması, çözümü için bir algoritma belirlenmesi, algoritmanın programlama dilleri ile ifade edilmesi, kaynak dosyaların oluşturulması, derlenmesi, bağlama işlemi ve icra edilebilir kodun bilgisayarda çalıştırılması. C Programlama Dili genel özellikleri. Borland DevC++ görsel arayüzü, menü ve kısayolların kullanımı.
2. Hafta C Programlama Dili genel yapısı ve kod yazım kuralları. Çıktı ifadeleri ve veri tipleri., değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler ve girdi ifadeleri..
3. Hafta C Programlama dilinde kullanılan Matematik fonksiyonlar, mantıksal ifadeler, koşul ifadeleri (if, if-else, çoklu if-else ve switch)hesaplamaları.
4. Hafta C Programlama dilinde kullanılan döngüler (while, do while, goto)
5. Hafta C Programlama dilinde kullanılan döngüler (for döngüsü )
6. Hafta İç içe döngüler ve örnekler
7. Hafta C dilinde fonksiyonlar
8. Hafta C dilinde fonksiyonlar
9. Hafta Programlama dillerinde dizi yapısı. C Programlama Dilinde tek boyutlu diziler.
10. Hafta C Programlama Dilinde çok boyutlu diziler.
11. Hafta C dilinde karakter dizileri ve string.h kütüphanesinin hazır komutlarının kullanımı
12. Hafta C Programlama Dilinde dosya işlemleri
13. Hafta Programlama Dilinde Yapı (struct) ve Birleşim (Union).
14. Hafta Örnek problemlerin çözümü için c dilinde kodlama alıştırmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 - Matematik ve fen bilimleri hakkında genel kavrama yeteneği edinmek ve analitik düşünme alışkanlığı kazandırmak
2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili temel konularda bilgi birikimi oluşturmak
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama yeteneği kazandırmak.
4 - Sistemleri analiz etme ve tasarlama yeteneği ve becerisi kazandırmak
5 Güncel yazılım ve donanımları etkin bir şekilde kullanmak
6 Mesleki sorumluluk ve etik farkındalık kazanmak
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 5 40
PY2 5 5 5 5 5 5 5 40,60
PY3 5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY4 5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY5 5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY6 5 0 0 0 0 0 0 40,60,40,60
PY7 4 0 0 0 0 0 0 40,60,40,60
PY8 4 0 0 0 0 0 0 40,60
PY9 5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 3 0 0 0 0 0 0 40,60
AKTS / İş Yükü Tablosu
Değerlendirme Yöntemi Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Etkinlik Ders Saati 14 3 42
Etkinlik Uygulama 14 1 14
Etkinlik Araştırma 10 1 10
Sınavlar Ara Sınav 1 1 2 2
Sınavlar Final 1 2 2
Sınavlar Uygulama 10 1 10
Sınavlar Uygulama DS 12 1 12
Sınavlar Sınıf İçi Etkinlik 10 1 10
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0