| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Drama | COG1143 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | YÜZYÜZE |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri okul öncesi dönemde yaratıcı drama etkinliklerini planlamaya ve farklı drama türlerini uygulamaya yönlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, drama etkinliklerinde eğitim ortamları, drama etkinliklerinde kullanılan kuklalar, maskeler, ritm araçları gibi eğitim materyalleri, okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü, drama etkinliklerinin değerlendirilmesi konuları yer almaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Drama etkinliklerini planlar. |
| 2 | Hareket çalışmalarını uygular |
| 3 | Pandomim etkinliğini uygular |
| 4 | Rol oynama ve doğaçlama etkinliğini uygular |
| 5 | Hikayelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Drama | |
| 2. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü | |
| 3. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı | |
| 4. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme | |
| 5. Hafta | Hareket Çalışmaları | |
| 6. Hafta | Hareket ve ritim çalışmaları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 7. Hafta | Hareket çalışmalarını uygulama | |
| 8. Hafta | Pandomim Etkinliği | |
| 9. Hafta | Pandomin Etkinliğini Uygulama | |
| 10. Hafta | Rol Oynama Etkinliği | |
| 11. Hafta | Rol Oynama Etkinliğini Uygulama | |
| 12. Hafta | Doğaçlama Etkinliği ve Uygulama | |
| 13. Hafta | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması | |
| 14. Hafta | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Ödev 1 | 13,5 | 4 | 54 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 6 | 84 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||