Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Drama COG1143 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 4 + 0 4,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi YÜZYÜZE
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz)
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencileri okul öncesi dönemde yaratıcı drama etkinliklerini planlamaya ve farklı drama türlerini uygulamaya yönlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, drama etkinliklerinde eğitim ortamları, drama etkinliklerinde kullanılan kuklalar, maskeler, ritm araçları gibi eğitim materyalleri, okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü, drama etkinliklerinin değerlendirilmesi konuları yer almaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Drama etkinliklerini planlar.
2 Hareket çalışmalarını uygular
3 Pandomim etkinliğini uygular
4 Rol oynama ve doğaçlama etkinliğini uygular
5 Hikayelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygular.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Drama
2. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü
3. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı
4. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme
5. Hafta Hareket Çalışmaları
6. Hafta Hareket ve ritim çalışmaları Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
7. Hafta Hareket çalışmalarını uygulama
8. Hafta Pandomim Etkinliği
9. Hafta Pandomin Etkinliğini Uygulama
10. Hafta Rol Oynama Etkinliği
11. Hafta Rol Oynama Etkinliğini Uygulama
12. Hafta Doğaçlama Etkinliği ve Uygulama
13. Hafta Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması
14. Hafta Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir
2 Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir
4 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur
6 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur
7 Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular
8 Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir
9 Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz.
10 Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur
11 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar
12 Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır
13 Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder
14 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 2 2 5 5
PY2 4 2 4 5 5
PY3 5 3 3 5 5
PY4 5 5 5 5 5
PY5 3 3 3 4 4
PY6 1 1 1 1 1
PY7 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5
PY10 4 4 4 5 5
PY11 2 2 2 2 2
PY12 4 4 4 4 4
PY13 5 4 4 4 5
PY14 1 1 1 1 1
PY15 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • 1. ADIGÜZEL, H.Ö. (2006). Yaşantılara Dayalı Öğrenme, Yaratıcı Drama ve Süreçsel Drama İlişkileri. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1),31-36.
  • 2. ADIGÜZEL, H. Ömer. (2003). “Okulöncesinde Drama Etkinlikleri ve Ortam”. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Editör: Ali Öztürk. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın no. 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayın no. 798, s.185-198
  • 3. ARAL, N., BARAN, G., BULUT, Ş., ÇİMEN, S. (2000). Drama. Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
  • 4. ADIGÜZEL, Ö, ÜSTÜNDAĞ, T.,ÖZTÜK, A. (2007). İlköğretimde Drama (Ed. Öztürk, A.), Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • 5. KOCAYÖRÜK, A. (2004). Duygusal Zeka Eğitiminde Drama Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 5 5
Ödev 1 13,5 4 54
Final 1 10 10
Sınıf İçi Etkinlik 14 6 84
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0