| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Fizyolojisi | ZFZ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bitkilerdeki metabolizma bilgilerini artırmak, bitkilerin yapı ve fizyolojisi ile birlikte büyüme ve gelişme olaylarını anlatmak, çevrenin bu olaylara etkisini kavramalarını sağlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bitki Fizyolojisi Ve Hücresi, Bitki Besin Maddeleri, Beslenme Ortamı, Toprak Ve Önemli Özellikleri, Çimlenme, Bitki Kökleri, Bitki Besin Maddelerinin Alınabilirliği Ve Belirleme Yöntemleridir. Ayrıca Suyun Alınması Ve Taşınması, Difüzyon Ve Osmoz, Bitki Besin Maddelerinin Alınması Ve Taşınması, Bitki Besin Maddelerinin Alımını Etkileyen Etmenler, Bitki Besin Maddelerinin Hücre Membranı Ve Köklerde Taşınması, Bitkilerde Organik Maddelerin Taşınması,. Bitkilerde Su Kaybı, Bitkilerde Stres Fizyolojisi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler, bitkilerin kimyasal içeriği, bitki-su ilişkisi ve mineral madde taşınımını öğrenir. |
| 2 | Öğrenciler, su kaybı olayları ve organik maddelerin taşınımı hakkında bilgi edinir. |
| 3 | Öğrenciler, fotosentez, solunum ve fermantasyon metabolizmalarını tanımlar. |
| 4 | Öğrenciler, mineral beslenme ve mineral besinlerin özümlenmesini olaylarını analiz eder. |
| 5 | Öğrenciler, bitki büyümesi, gelişimi ve bu olayların hormonal ilişkisini kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitki fizyolojisine giriş, bitki hücrelerinin kimyasal bileşimi | |
| 2. Hafta | Su ve bitki hücreleri | |
| 3. Hafta | Bitkilerde su dengesi (Su alınımı ve taşınımı) | |
| 4. Hafta | Bitkilerde su kaybı olayları (transpirasyon, gutasyon ve eksüdasyon) | |
| 5. Hafta | Mineral beslenme | |
| 6. Hafta | Mineral besinlerin özümlenmesi | |
| 7. Hafta | Fotosentez: ışık reaksiyonları | |
| 8. Hafta | Fotosentez: karbon reaksiyonları | |
| 9. Hafta | Fotosenteze çevresel faktörlerin etkisi | |
| 10. Hafta | Solunum: glikoliz, TCA devri, elektron taşınım sistemi ve oksidatif fosforilasyon | |
| 11. Hafta | Lipid metabolizması | |
| 12. Hafta | Bitkilerde büyüme, gelişim ve farklılaşma | |
| 13. Hafta | Fitohormonlar | |
| 14. Hafta | Bitkilerde tohumdan meyvelenmeye kadar büyüme ve gelişme olayları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 1 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||