| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yazılı ve sözlü anlatımda ileri teknikler öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar) Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri Kompozisyon Tartışma ve çeşitleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anlamları yönünden sözcükleri kavrar. |
| 2 | Sözcüklerin yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlıkları kavrar. |
| 3 | Yazılı anlatım türlerini ayırt edebilir. |
| 4 | Dilekçe,iş mektubu, özgeçmiş, kompozisyon yazabilir. |
| 5 | Tartışma ve çeşitlerini ayırt edebilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar) | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Kompozisyon | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Kompozisyon | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Tartışma ve çeşitleri | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11,5 | 11,5 |
| Final | 1 | 11,5 | 11,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||