Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Dili II TDB122 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Yazılı ve sözlü anlatımda ileri teknikler öğretmek.
Dersin İçeriği Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar) Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri Kompozisyon Tartışma ve çeşitleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Anlamları yönünden sözcükleri kavrar.
2 Sözcüklerin yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlıkları kavrar.
3 Yazılı anlatım türlerini ayırt edebilir.
4 Dilekçe,iş mektubu, özgeçmiş, kompozisyon yazabilir.
5 Tartışma ve çeşitlerini ayırt edebilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar) Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) Sunum (Hazırlık)
9. Hafta Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Kompozisyon Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Kompozisyon Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Tartışma ve çeşitleri Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
3 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır.
4 Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer.
5 Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar.
6 Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
10 Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir.
11 Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır.
12 Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir.
13 Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir.
14 Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular.
15 Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1 1
PY15 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilim Araştırma Vakfı Yayını, Afyon 2004
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 11,5 11,5
Final 1 11,5 11,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0