Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II ING102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
Dersin İçeriği Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ? or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları “have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.)
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.
2 Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.
3 Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.
4 Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.
5 Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler Sunum (Hazırlık)
4. Hafta “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri Sunum (Hazırlık)
5. Hafta some/any, much/many kullanımları Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ? or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları Sunum (Hazırlık)
7. Hafta “have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar Sunum (Hazırlık)
8. Hafta “have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar Sunum (Hazırlık)
9. Hafta Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri Sunum (Hazırlık)
10. Hafta İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. Sunum (Hazırlık)
13. Hafta “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu, Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
3 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır.
4 Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer.
5 Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar.
6 Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
10 Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir.
11 Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır.
12 Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir.
13 Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir.
14 Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular.
15 Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1 1
PY15 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1) English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge. 2) English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson. 3) New Headway Elementary Student’s Book&Workbook, Liz and John Soars, third edition.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 11,5 11,5
Final 1 11,5 11,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0