| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | ING101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal İLHAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımların İyelik eki ‘s kullanımı Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) Geniş Zaman birinci bölüm İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: lways, sometimes, never vb. Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri:was, were |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etmek ve kullanabilmek. |
| 2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilmek. |
| 3 | Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilmek. |
| 4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilmek. |
| 5 | Yeni kelimeler öğrenebilmek. |
| 6 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilmek. |
| 7 | İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilmek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | İyelik eki ‘s kullanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Geniş Zaman birinci bölüm | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri, Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri:was, were | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11,5 | 11,5 |
| Final | 1 | 11,5 | 11,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||