| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik II | FIZ102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet Elektrik Alanı ve Gauss Yasası Elektriksel Potansiyel Sığa ve Kondansatörler, Dielektriklerin Özellikleri Akım ve Direnç Doğru Akım Devreleri Elektromanyetik Kuvvet Manyetik Alan Kaynakları Elektromanyetik İndüksiyon, Faraday Yasası Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon Alternatif Akım Devreleri (RL Devreleri) Alternatif Akım Devreleri (RC Devreleri) Alternatif Akım Devreleri (RLC Devreleri) Elektromanyetik Dalgalar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. |
| 2 | Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. |
| 3 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Elektrik Alanı ve Gauss Yasası | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Elektriksel Potansiyel | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Sığa ve Kondansatörler, Dielektriklerin Özellikleri | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Akım ve Direnç | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Doğru Akım Devreleri | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Elektromanyetik Kuvvet | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Elektromanyetik Kuvvet | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Manyetik Alan Kaynakları | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Elektromanyetik İndüksiyon, Faraday Yasası | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Alternatif Akım Devreleri (RL Devreleri) | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Alternatif Akım Devreleri (RC Devreleri) | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Alternatif Akım Devreleri (RLC Devreleri), Elektromanyetik Dalgalar | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 41 | 41 |
| Ödev 1 | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Final | 1 | 41 | 41 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||