| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik I | FİZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuz KÖYSAL |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Oğuz KÖYSAL (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Boyut analizi ve birim çevirme Vektörler Bir Boyutta Hareket İki Boyutta Hareket Newton’un Hareket Yasaları Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları Newton’un Evrensel Kütle Çekim Yasası Newton’un Evrensel Kütle Çekim Yasası İş ve Enerji Enerjinin Korunumu Momentum ve Sistemlerin Hareketi Katı Cisimlerin Statik Dengesi Yuvarlanma Hareketi Açısal Momentum ve Tork |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. |
| 2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. |
| 3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. |
| 4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. |
| 5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. |
| 6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Boyut analizi ve birim çevirme | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Vektörler | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Bir Boyutta Hareket | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | İki Boyutta Hareket | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Newton’un Hareket Yasaları | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Newton’un Evrensel Kütle Çekim Yasası | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Newton’un Evrensel Kütle Çekim Yasası | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Newton’un Evrensel Kütle Çekim Yasası | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | İş ve Enerji | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Enerjinin Korunumu | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Momentum ve Sistemlerin Hareketi | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Katı Cisimlerin Statik Dengesi | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Yuvarlanma Hareketi, Açısal Momentum ve Tork | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 40 | 40 |
| Ödev 1 | 1 | 5,5 | 5,5 | |
| Final | 1 | 40 | 40 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||