| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislikte Tasarım | ZFZ401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin takım çalışması ve etkili iletişim, kavramsal olarak proje yönetimi ve mühendislik tasarımı, verilen bir mühendislik problemini anlama ve tanımlama, sürekli öğrenme gereği ve etik kuralları özümseme becerilerini geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Kavramsal Hazırlık Aşaması : Tasarım ve Proje Kavramı / Takım Çalışması ve Proje Yönetimi / Tasarımın Araç ve Yöntemleri / İstatistik ve Modelleme Yöntemleri / Çevresel ve Toplumsal Etkileşim / Esneklik ve Güvenilirlik / Kalite ve Standart Kavramları / Fiyat ve Mühendislik Ekonomisi / Etik Kural ve Kavramları / Raporlama ve Sunum Teknikleri / Raporlama ve Sunum Örnekleri Takım Proje Çalışması 1 : Proje Konularının Belirlenmesi / Proje Gruplarının Oluşturulması / Planlama ve İşbölümü / Kaynak Araştırması ve Literatür Taraması / Kaynakların Sınıflandırılması ve İncelenmesi / Kullanılacak Araç ve Yöntemlerin Belirlenmesi / Analiz ve Modelleme / Tasarım ve Doğrulama / Tedarik ve Uygulama / Deney ve Testler / Sonuçların Analiz ve Yorumu / Sorunların Tespit ve Çözümü / Kalite ve Fiyat Değerlendirmesi / Çevresel ve Toplumsal Değerlendirme / Raporlama ve Sunum |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, takım çalışması ve etkili iletişim, kavramsal olarak proje yönetimi ve mühendislik tasarımı konularında tecrübe edinir. |
| 2 | Öğrenci, verilen bir mühendislik problemini anlama ve tanımlamayı öğrenir. |
| 3 | Öğrenci, sürekli öğrenme gereği ve etik kuralları özümsemeyi öğrenir. |
| 4 | Öğrenci, kaynak araştırması ve literatür taraması yapar. |
| 5 | Öğrencinin raporlama ve sunum kabiliyeti gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Proje Konularının Belirlenmesi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 2. Hafta | Proje Gruplarının Oluşturulması | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Planlama ve İşbölümü | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Kaynak Araştırması ve Literatür Taraması / Kaynakların Sınıflandırılması ve İncelenmesi | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Kullanılacak Araç ve Yöntemlerin Belirlenmesi | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Analiz ve Modelleme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Tasarım ve Doğrulama | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Tasarım ve Doğrulama | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 9. Hafta | Deney ve Testler | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Sonuçların Analiz ve Yorumu | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Sorunların Tespit ve Çözümü | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Kalite ve Fiyat Değerlendirmesi - Çevresel ve Toplumsal Değerlendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Raporlama ve Sunum | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Raporlama ve Sunum | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 3 | 42 |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||