| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Uygulama | BMZ406 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 0 + 4 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin aldığı dersleri ile ilgili pratik bilgilere sahip olması için hem laboratuvar çalışmaları hem de teknik geziler yaparak yerinde görmeyi sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, meslekleri ile ilgili uygulamalı projeler yaparak biyosistem mühendisliğini daha yakından tanıma şansına sahip olur. |
| 2 | Öğrenci, teorik bilgilerini pratik hayatta nasıl kullanabileceklerini kavrar. |
| 3 | Öğrenci, teorik derslerinin uygulamasını yaparak, bilgilerini pekiştirir. |
| 4 | Öğrenci, bölümün çalışma alanları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
| 5 | Öğrenci, sektörel kuruluşları daha yakından tanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Arazi toplulaştırmanın bugünü ve geleceği, tanıtılması, mesleki yetkiler ve avantajların anlatılması günü ve geleceği, tanıtılması, mesleki yetkiler ve avantajların anlatılması | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Uygulama ve Araştırma Merkezindeki mevcut sulama göletinin yerinde incelenmesi ve projeleme ilkelerinin verilmesi | Görüşme |
| 3. Hafta | Çift silindirli infiltrometre ile arazide ölçüm yapılması | Görüşme |
| 4. Hafta | Uygulama ve Araştırma Merkezi mevcut sulama yöntemlerinin tanıtılması | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Ziraat Fakültesi yerleşim alanı içerisinde, herhangi bir alanın tesviye eğrili haritasının çıkarılması | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Tarımsal yapıların öneminin açıklanması, hayvan barınaklarının yerinde incelenmesi | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Ziraat Fakültesi yerleşim alanının GPS ile ölçülmesi, Fakülte seralarında yapı elemanlarının incelenmesi ve tanıtılması | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ziraat Fakültesi yerleşim alanının GPS ile ölçülmesi, Fakülte seralarında yapı elemanlarının incelenmesi ve tanıtılması | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Rüzgâr enerji sistemlerinin tanıtılarak bölümümüzde bulunan ve araştırmalarda geliştirilmiş rüzgâr türbin prototiplerinin öğrencilere anlatılması | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Tarım ürünlerin kurutulmasında kullanılan kurutma yöntemlerinin tanıtılması ve birebir kurutma yaparak uygulamalı olarak kurutma tekniğinin gösterilmesi | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Termik motorların tanıtılması, parçalara ayrılarak tekrar monte edilmesi işlemlerinin yapılması | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Süt hayvancılığında kullanılan yem hazırlama ve dağıtma makinaları, süt sağım ve soğutma makinaları, gübre temizleme makinaları ve diğer ekipmanların teknik özellikleri, çalışma prensipleri, tasarım yapıları ve uygulama alanlarının anlatılması | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Süt hayvancılığında kullanılan yem hazırlama ve dağıtma makinaları, süt sağım ve soğutma makinaları, gübre temizleme makinaları ve diğer ekipmanların teknik özellikleri, çalışma prensipleri, tasarım yapıları ve uygulama alanlarının anlatılması | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Mısır silaj makinelerinin tanıtımı ve volan tip silaj makinesinin çalışma prensibinin açıklanması ve tasarım parametrelerinin belirlenmesine ait örnek analitik çözümüm açıklanması, Toprak işleme makinelerinin parçalarının tanıtımı, ayar ve bakım işlemlerinin gösterilmesi | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 3,5 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||