| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ölçme Bilgisi | ZFZ112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin Ölçme Bilgisi konularının temelini oluşturan bilgileri kavramasını ve bu alanda gerekli temel becerileri kazanmasını sağlamaktır. Öğrenciler, ölçme tekniklerinin prensiplerini anlayarak, bu bilgileri pratik uygulamalarda kullanabilir ve ölçme süreçlerini değerlendirebilir. |
| Dersin İçeriği | Ölçme Bilgisi Tanımı İçeriği, Tarihsel Gelişimi ve Ölçme Çeşitleri Ölçü Birimleri ve Ölçek Basit Ölçme Aletleri, Yatay Mesafe (uzunluk) Ölçme, Aletleri ve Yöntemleri Dik İnme ve Çıkma Aletleri Alan Ölçme Yöntemleri Planimetre ile Alan Ölçmesi Düşey Mesafe (yükseklik) Ölçmesi ve Nivelman Aletleri Nokta ve Profil Nivelmanı, Yüzey Nivelmanı Eş Yükseklik Eğrilerinin Çizimi Topoğrafik Haritaların Yorumlanması Küresel Yer Belirleme, Sistemleri (GPS) |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, Ölçme Bilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlar ve bu alanda temel bilgi birikimini özümser. |
| 2 | Öğrenci, basit ve kompleks ölçme aletlerini tanır ve bu aletlerin işlevlerini açıklar. |
| 3 | Öğrenci, harita oluşturma ve okuma tekniklerini uygular ve haritaları doğru bir şekilde yorumlar. |
| 4 | Öğrenci, arazide ölçüm tekniklerini gerçekleştirir ve elde edilen verileri analiz eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ölçme Bilgisi Tanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | İçeriği, Tarihsel Gelişimi ve Ölçme Çeşitleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Ölçü Birimleri ve Ölçek | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Basit Ölçme Aletleri, Yatay Mesafe (uzunluk) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Ölçme, Aletleri ve Yöntemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Alan Ölçme Yöntemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Alan Ölçme Yöntemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Planimetre ile Alan Ölçmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Düşey Mesafe (yükseklik) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Ölçmesi ve Nivelman Aletleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Nokta ve Profil Nivelmanı, Yüzey Nivelmanı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Eş Yükseklik Eğrilerinin Çizimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Topoğrafik Haritaların Yorumlanması, Küresel Yer Belirleme, Sistemleri (GPS) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 2 | 1 | 2 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||