| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mukavemet | BMZ301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, lisans öğrencilerine Mukavemet kapsamına giren konulara ait temel bilgileri vermek ve öğrencilere lisans eğitimi süresince alacakları dersler hakkında temel bilgileri/kavramları önceden kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Mukavemetin konusu ve temel kavramlar, Temel ilkeler, çubuk sistemleri, Gerilme, şekil ve yer değiştirme, Katı cisimlerin mekanik özellikleri, Normal kuvvet hali, gerilme hesabı, Cisimlerde ısı etkisi, halkalar ve ince tüpler, Gerilme analizi, bir eksenli gerilme hali, İki eksenli gerilme hali, kayma gerilmesiz durum Kayma gerilmeli durum, Şekil değiştirme analizi Kesme etkisi, Eğilme etkisi, Burulma, Burkulma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, mukavemet ile ilgili temel bilgi birikimi edinir. |
| 2 | Öğrenci, gerilme, şekil ve yer değiştirme sorunlarını çözümler. |
| 3 | Öğrenci, gerilme analizleri yapımını öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mukavemetin konusu ve temel kavramlar | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Temel ilkeler, çubuk sistemleri | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Gerilme, şekil ve yer değiştirme | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Katı cisimlerin mekanik özellikleri | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Normal kuvvet hali, gerilme hesabı | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Cisimlerde ısı etkisi, halkalar ve ince tüpler | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Gerilme analizi, bir eksenli gerilme hali | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Gerilme analizi, bir eksenli gerilme hali | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | İki eksenli gerilme hali, kayma gerilmesiz durum | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | İki eksenli gerilme hali, kayma gerilmesiz durum | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Kayma gerilmeli durum, Şekil değiştirme analizi | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Kayma gerilmeli durum, Şekil değiştirme analizi | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Kayma gerilmeli durum, Şekil değiştirme analizi | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Kesme etkisi, Eğilme etkisi, Burulma, Burkulma | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 1,5 | 4,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||