| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Statik | BMZ205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı lisans öğrencilerine Statik kapsamına giren konulara ait temel bilgileri vermek ve öğrencilere lisans eğitimi süresince alacakları dersler hakkında temel bilgileri/kavramları önceden kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Mekaniğin temel kavramları Kuvvet sisteminin bileşkesi Bir kuvvetin momenti Varignon teoremi Rijit cismin dengesi Mesnet tipleri Rijit cisimlerde yükleme durumları Denge problemleri Kafes sistemler Düğüm yöntemi Kesim yöntemi, Ağırlık merkezi, Atalet momenti Atalet momenti ve ağırlık merkezinin birlikte incelenmesi Sürtünme, İç kuvvetler ve kesit tesirleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Statik ile ilgili temel bilgi birikimi edinilir. |
| 2 | Mekaniğin temel kavramları öğrenilir. |
| 3 | Kuvvet ve temel bileşenlerine ait bilgi edinilir. |
| 4 | Uygulamalı bir şekilde mukavemet testleri yapar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Statiğe giriş, Statigin temel kavramları, Birimler, Uluslararası birim sistemi, Birimlere eklenen ön ekler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Vektörler, vektörlerde toplama ve çıkarma, vektörel çarpım ve skaler çarpım | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Bileşke kuvvetinin bulunması, bir kuvveti bileşenlerine ayırma | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Düzlemde bir noktada kesişen kuvvetlerin bileşkesi, bir noktada kesişen kuvvetlerde denge | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Serbest cisim diyagramı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Rijit cisimlerde yükleme durumları, Rijit sistemlerde denge | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Moment, kuvvet çifti | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Moment, kuvvet çifti | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Mesnetler, Mesnet tipleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Denge problemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Kafes Sistemleri, Düğüm yöntemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Kesim yöntemi, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Ağırlık merkezi, Atalet momenti | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Atalet momenti ve ağırlık merkezinin birlikte incelenmesi, Sürtünme, İç kuvvetler ve kesit tesirleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 3 | 42 |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||