Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I AIB101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tuğba AŞAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak.
Dersin İçeriği İnkılâp kavramının açıklanması ve tanımı, inkılâp kavramı münasebetiyle üzerinde durulması gereken bazı kavramlar, Atatürk'ün İnkılâp hakkındaki görüşleri, Osmanlı Devletinin çöküş nedenleri, Osmanlı Devletini kurtarma çabaları, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti, Mustafa Kemal Paşanın hayatına genel bir bakış, milli kurtuluş mücadelesinin hazırlık dönemi, Amasya görüşmeleri ve protokoller.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisini kazanma.
2 Biyosistem mühendisliği alanında deney tasarlayıp yürütebilme ve verileri analiz edip yorumlayabilme becerisi kazanma.
3 Gereksinimleri karşılamak için bir sistemi, bileşeni veya prosesi ekonomik, çevresel, etik ve sürdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlara göre tasarlayabilme becerisi kazanma.
4 Disiplinler arası bir takım çalışması yürütebilme becerisi kazanma.
5 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme becerisi kazanma.
6 Mesleki ve etik (ahlaki) sorumlulukları kavrayabilme
7 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanma
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama
9 Biyosistem Mühendisliği konularındaki gelişmeleri izlemek için yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olma
10 Çağdaş ve güncel konuları izleyebilme ve öğrenebilme
11 Biyosistem Mühendisliği uygulamalarında; modern mühendislik araç-gereçlerini ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanma
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Avrupa’nın gelişimi Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Tanzimat ve Islahat Fermanları Sunum (Hazırlık)
4. Hafta I. ve II. Meşrutiyet dönemleri Sunum (Hazırlık)
5. Hafta I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması Sunum (Hazırlık)
9. Hafta Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması Sunum (Hazırlık)
12. Hafta İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Sevr Antlaşması Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı, Lozan Barış Antlaşması Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
3 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır.
4 Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer.
5 Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar.
6 Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
10 Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir.
11 Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır.
12 Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir.
13 Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir.
14 Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular.
15 Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11
PY1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY15 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1) E.S. Yalçın, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Siyasal Yayınevi, Anmustafa kara, 2004 2) Y. Yılmaz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009. 3) Nutuk-Söylev, TTK Kurumu, Cilt 1-3, Ankara 1999.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 11,5 11,5
Final 1 11,5 11,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0