| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | İnkılâp kavramının açıklanması ve tanımı, inkılâp kavramı münasebetiyle üzerinde durulması gereken bazı kavramlar, Atatürk'ün İnkılâp hakkındaki görüşleri, Osmanlı Devletinin çöküş nedenleri, Osmanlı Devletini kurtarma çabaları, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti, Mustafa Kemal Paşanın hayatına genel bir bakış, milli kurtuluş mücadelesinin hazırlık dönemi, Amasya görüşmeleri ve protokoller. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisini kazanma. |
| 2 | Biyosistem mühendisliği alanında deney tasarlayıp yürütebilme ve verileri analiz edip yorumlayabilme becerisi kazanma. |
| 3 | Gereksinimleri karşılamak için bir sistemi, bileşeni veya prosesi ekonomik, çevresel, etik ve sürdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlara göre tasarlayabilme becerisi kazanma. |
| 4 | Disiplinler arası bir takım çalışması yürütebilme becerisi kazanma. |
| 5 | Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme becerisi kazanma. |
| 6 | Mesleki ve etik (ahlaki) sorumlulukları kavrayabilme |
| 7 | Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanma |
| 8 | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama |
| 9 | Biyosistem Mühendisliği konularındaki gelişmeleri izlemek için yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olma |
| 10 | Çağdaş ve güncel konuları izleyebilme ve öğrenebilme |
| 11 | Biyosistem Mühendisliği uygulamalarında; modern mühendislik araç-gereçlerini ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Avrupa’nın gelişimi | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Tanzimat ve Islahat Fermanları | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | I. ve II. Meşrutiyet dönemleri | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Sevr Antlaşması | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı, Lozan Barış Antlaşması | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Bilimsel temelli sulama, drenaj ve toprak koruma sistemlerini, hassas tarım ve dijital su yönetimi teknolojileriyle birleştirerek, toprak-su kaynakları ve tarımsal atıkları sürdürülebilir bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Tarımsal üretim ve hasat sonrası süreçlere yönelik, tarımsal makine ve ekipmanları tasarlayarak, performansını değerlendirir ve otomasyon ile verimliliğini artırır. | ✔ | |||||
| 12 | Tarımsal yapıların (sera, ahır, ağıl vb.) tasarımında, modern mühendislik ve yapı teknolojilerini kullanarak işlevsel ve çevreye duyarlı çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarım için enerji verimliliğini analiz edip, biyoyakıt üretimi ve diğer sürdürülebilir enerji kaynaklarını entegre ederek, etkili sistemler geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Hassas tarım verilerini (uydu, insansız hava aracı, el radyometreleri vb.) analiz ederek, kaynak yönetimini optimize eden sistemler geliştirir ve uygular. | ✔ | |||||
| 15 | Güncel gelişmeleri takip ederek, yasal ve etik sınırlar temelinde geliştirdiği girişimci projeleri disiplinler arası iş birliği ile yürütür ve elde ettiği bilgileri paydaşlara aktarır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11,5 | 11,5 |
| Final | 1 | 11,5 | 11,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||