| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arı Davranışları | ARC1109 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 2 | 5,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SONGÜL BİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bal arısı Davranışlarının İncelenmesi |
| Dersin İçeriği | Bal arısı Genetiği, Bal Arısı Davranışları, Oğul Verme Davranışının Genetik Temeli, Hijyenik Davranışın Genetik Temeli, Tımarlama Davranışının Genetik Temeli, Savunma Davranışının Genetik Temeli, Tarlacılık Davranışının Genetik Temeli, Polen Toplama Davranışının Genetik Temeli, Propolis Toplama Davranışının Genetik Temeli, Yağmacılık Davranışının Genetik Temeli, Şaşırma Davranışı ve Oğul Verme Davranışının Genetik Temeli, Uçuş Davranışının Genetik Temeli, Yalancı Ana Arı Oluşumunun Genetik Temeli, Temizleme Davranışının Genetik Temeli |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Arılardaki davranış biçimlerini kavrama |
| 2 | Arılarda davranışların genetik temelinin öğrenilmesi |
| 3 | Genetik yapının arıların davranışına etkisi |
| 4 | Hayvan davranışlarını genetik yöntemler ile tanımlayabilme |
| 5 | Başlıca davranış teorilerinin öğrenme |
| 6 | Sinir ve endokrin sistemin davranıştaki rollerini kavrama |
| 7 | Arılarda içgüdü ve öğrenme, hayvan eğitim metotlarındaki prensipleri öğrenme |
| 8 | Arılardaki beslenme, cinsel, sosyal davranışları ve genetik temelini öğrenme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Koloni bireyleri ve bireylerin koloni içi görev dağılımları | |
| 2. Hafta | Bal arısı davranışlarına genel giriş | |
| 3. Hafta | Oğul verme davranışı | |
| 4. Hafta | Hijyenik davranış | |
| 5. Hafta | Tımarlama davranışı | |
| 6. Hafta | Akar zarar davranışı | |
| 7. Hafta | Yağmacılık davranışı | |
| 8. Hafta | Şaşırma davranışı | |
| 9. Hafta | Şaşırma davranışı | |
| 10. Hafta | Tarlacılık davranışları | |
| 11. Hafta | Tarlacılık davranışları | |
| 12. Hafta | Yalancı ana davranışı | |
| 13. Hafta | Çiftleşme davranışı | |
| 14. Hafta | Arı davranışları ve teknolojide kullanımı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arıcılık ile ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözebilme | ✔ | |||||
| 2 | Teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme | ✔ | |||||
| 3 | Grup içi çalışmalarda uyumluluk gösterebilme | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki bilgileri güncelleme | ✔ | |||||
| 5 | Konusu ile ilgili teknik ve teknolojileri takip etme | ✔ | |||||
| 6 | Mesleki etik kuralları bilme | ✔ | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili bilgisayar yazılımları (programları) ile bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, alanı ile ilgili verileri tanımlayabilmek, toplayabilmek, analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek | ✔ | |||||
| 9 | Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin kullanabilmek | ✔ | |||||
| 9 | Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin kullanabilmek | ✔ | |||||
| 10 | Bir yabancı dili mesleki alandaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilmek | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk Ilkeleri ile Türkiye Cumhuriyeti tarihini bilmek, tarihsel olayların neden ve sonuçlarını irdeleyip değerlendirebilme | ✔ | |||||
| 12 | Arıcılıkla ilgili bir konuda bireysel ve/veya grup üyesi olarak belli bir konunun seçimi, konu ile ilgili literatür tarama, toplanan bilgileri sentezleyip yazılı hale getirme ve sunumunu yapabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 15 | 1 | 15 |
| Araştırma | 12,5 | 1 | 12,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 13 | 1 | 13 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 112,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||