| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Entomoloji | ARC1107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 2 | 5,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Tuğçe ÇAPRAZLI (Güz) |
| Dersin Amacı | -Genel zooloji bilgisinin verilmesi. -Böceklerin gruplarının tanıtılması, böcek biyolojisi ve ekolojisinin öğretilmesi -Insecta sınıfının genel özellikleri, fayda ve zararları, böceklerin morfolojik, anatomik, fizyolojik ve üreme-gelişme özellikleri, böcek ekolojisi ile böceklerin toplanma ve koleksiyon yapılma kurallarının öğrenilmesi. -Bal arısı dışındaki diğer polinatör böceklerin tanınması ve biyolojilerinin bilinmesi. - Genel ekoloji bilgisinin ve bal arısının ekolojik öneminin bilinmesi. |
| Dersin İçeriği | Insecta sınıfının genel özellikleri, fayda ve zararları, böceklerin morfolojik, anatomik, fizyolojik ve üreme-gelişme özellikleri, böcek ekolojisi ile böceklerin toplanma ve koleksiyon yapılma kuralları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Böceklerin morfolojisi |
| 2 | Solunum, sindirim, boşaltım, dolaşım, sinir sistemleri ve duyu organları |
| 3 | Böceklerde yaşam şekilleri |
| 4 | Düşmanlarına karşı korunma mekanizmaları |
| 5 | Doğrudan veya dolaylı olarak insanlara zararlı olan böcekler |
| 6 | Böceklerle mücadele yöntemleri |
| 7 | Böceklerin sınıflandırılması |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Zooloji tanımı ve tarihçesi | |
| 2. Hafta | Zoolojik Çalışmalarda Kullanılan Mikroskoplar | |
| 3. Hafta | Canlı cansız kavramlar ve hayvan ve bitki kavramları | |
| 4. Hafta | Zoolojinin alt dalları, entomolojiye giriş | |
| 5. Hafta | Ekoloji | |
| 6. Hafta | Böceklerin ekosistemdeki işlevi ve bal arısı ekolojisi | |
| 7. Hafta | Böceklerde dış anatomi ve gelişim evreleri | |
| 8. Hafta | Böceklerde baş (caput, cephalo) ve uzantıları | |
| 9. Hafta | Böceklerde baş (caput, cephalo) ve uzantıları | |
| 10. Hafta | Böceklerde göğüs (thorax) ve uzantıları | |
| 11. Hafta | Böceklerde karın (abdomen) ve uzantıları | |
| 12. Hafta | Boşaltım sistemi, dolaşım sistemi ve solunum sistemi ve salgı sistemi | |
| 13. Hafta | Sinir sistemi, duyu organları ve üreme sistemi | |
| 14. Hafta | Böcek ekolojisi / Polinasyon ve polinatör böcekler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arıcılık ile ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözebilme | ✔ | |||||
| 2 | Teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme | ✔ | |||||
| 3 | Grup içi çalışmalarda uyumluluk gösterebilme | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki bilgileri güncelleme | ✔ | |||||
| 5 | Konusu ile ilgili teknik ve teknolojileri takip etme | ✔ | |||||
| 6 | Mesleki etik kuralları bilme | ✔ | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili bilgisayar yazılımları (programları) ile bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, alanı ile ilgili verileri tanımlayabilmek, toplayabilmek, analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek | ✔ | |||||
| 9 | Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin kullanabilmek | ✔ | |||||
| 10 | Bir yabancı dili mesleki alandaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilmek | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk Ilkeleri ile Türkiye Cumhuriyeti tarihini bilmek, tarihsel olayların neden ve sonuçlarını irdeleyip değerlendirebilme | ✔ | |||||
| 12 | Arıcılıkla ilgili bir konuda bireysel ve/veya grup üyesi olarak belli bir konunun seçimi, konu ile ilgili literatür tarama, toplanan bilgileri sentezleyip yazılı hale getirme ve sunumunu yapabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Tuğçe ÇAPRAZLI | Vize | 20,00 | |
| Öğr. Gör. Tuğçe ÇAPRAZLI | Ödev | 40,00 | |
| Öğr. Gör. Tuğçe ÇAPRAZLI | Final | 40,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 15 | 1 | 15 |
| Araştırma | 12,5 | 1 | 12,5 | |
| Diğer Faaliyetler | 15 | 1 | 15 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 13 | 1 | 13 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||