Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okullarda Rehberlik MB404 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Fevzi KARADEMİR
Dersi Verenler Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amacı, önemi, kapsamı, çeşitleri, bireyi tanıma teknikleri, örgüt ve personel.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çeşitli kuruluş ve okullardaki rehberlik hizmetlerinin gereğini ve önemini açıklar.
- Rehberlik hizmetlerinin amacını açıklar.
- Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetlerinin yerini açıklar.
- Rehberlik ve psikolojik danışmanın ilkelerini ifade eder.
- Rehberlik hizmetlerinin işlev ve kapsamını ifade eder.
- Psikolojik danışmanın anlam ve amacını açıklar
- Bireyi tanıma tekniklerinden önemlilerini uygular.
- Rehberlikte örgüt ve personele düşen görevleri ifade eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın Genel Anlam ve Amacı
2. Hafta Çağdaş Eğitim Anlayışı ve Rehberlik, Rehberliği Gerekli Kılan Gelişmeler
3. Hafta Kendini Gerçekleştirme Kavramı - İnsancıl Psikoloji ve Maslow?un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Rehberliğin İlkeleri
4. Hafta Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik, Eğitim-Öğretim ve Rehberlik İlişkisi
5. Hafta Rehberliğin Kapsamı, Rehberlik Modelleri, Rehberlik Çeşitleri
6. Hafta Eğitsel rehberlik
7. Hafta Mesleki rehberlik
8. Hafta I. Ara sınavı
9. Hafta Kişisel Rehberlik
10. Hafta Psikolojik Danışma
11. Hafta II. Ara Sınavı
12. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri
13. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri-II
14. Hafta Genel Sınav
Kaynaklar
CAN, Gürhan (Editör) (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Pegem A Yayıncılık. GÜVEN, Mehmet. (Editör) (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. KAYA, Alim. (Editör) (2011). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. KEPÇEOĞLU, Muharrem (2000). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. İstanbul: Alkım Yayınları. KUZGUN, Yıldız. (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara. Nobel Yayın-Dağıtım. ÖZGÜVEN, İbrahim Ethem. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları. TAN, Hasan. (1992) Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. YEŞİLYAPRAK, Binnur (2010). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 77
Dersin AKTS Kredisi 3,0