Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi MB301 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şule AY
Dersi Verenler Doç. Dr. Şule AY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar
- Sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler,
- Sınıfta iyi insan ilişkilerini kurar ve sürdürür
- Öğretmeyi/öğrenmeyi sınıfı etkileyen değişkenleri göz önüne alarak gerçekleştirir
- İstenmeyen davranışları diğerlerinden ayırt eder ve bunlarla baş eder
- Sınıfı bir bütün olarak kavrar ve geliştirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sınıf Yönetiminin Temelleri
2. Hafta Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme
3. Hafta Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma
4. Hafta Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma
5. Hafta Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri
8. Hafta Sınıfın Yerleşim Düzeni
9. Hafta Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma
10. Hafta Demokratik Vatandaşlık
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma
13. Hafta Velilerle İlişkilerin Yönetimi
14. Hafta Genel Sınav
Kaynaklar
Aydın, A. (2007) Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık. Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Başar, H. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003. Cangelosi, J. S. (2000). Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley&Sons. İnc. Celep, C. (2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Charles, C. M. (2000). The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc. Erden, M. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi.. Glasser, W. (1999). Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları.. Hoover, R.L.&Kindsvatter, R. (1997). Democratic Discipline. New Jersey. Jones, F. V. and L.S. Jones. (1998). Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allynand Bacon Inc. Küçükahmet, L.(2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 0 -
PY9 5 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Araştırma 2 5 10
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Sözel Anlatım 1 2 2
Görsel Sunum 1 2 2
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 2 24
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 71
Dersin AKTS Kredisi 3,0