Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | MB301 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şule AY |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Şule AY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar - Sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler, - Sınıfta iyi insan ilişkilerini kurar ve sürdürür - Öğretmeyi/öğrenmeyi sınıfı etkileyen değişkenleri göz önüne alarak gerçekleştirir - İstenmeyen davranışları diğerlerinden ayırt eder ve bunlarla baş eder - Sınıfı bir bütün olarak kavrar ve geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sınıf Yönetiminin Temelleri | |
2. Hafta | Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme | |
3. Hafta | Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma | |
4. Hafta | Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma | |
5. Hafta | Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma | |
6. Hafta | Ara sınav | |
7. Hafta | Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri | |
8. Hafta | Sınıfın Yerleşim Düzeni | |
9. Hafta | Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma | |
10. Hafta | Demokratik Vatandaşlık | |
11. Hafta | Ara sınav | |
12. Hafta | İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma | |
13. Hafta | Velilerle İlişkilerin Yönetimi | |
14. Hafta | Genel Sınav |
Aydın, A. (2007) Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık. Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Başar, H. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003. Cangelosi, J. S. (2000). Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley&Sons. İnc. Celep, C. (2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Charles, C. M. (2000). The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc. Erden, M. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi.. Glasser, W. (1999). Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları.. Hoover, R.L.&Kindsvatter, R. (1997). Democratic Discipline. New Jersey. Jones, F. V. and L.S. Jones. (1998). Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allynand Bacon Inc. Küçükahmet, L.(2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 2 | 5 | 10 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 |
Sözel Anlatım | 1 | 2 | 2 |
Görsel Sunum | 1 | 2 | 2 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 71 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |