Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | MBZ202 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk tarihindeki sosyal, ekonomik ve politik gelişmeleri ve eğitim üzerindeki etkilerinin araştırılması; Eğitim tarihimizdeki başlıca düşünce hareketlerini inceleme Türk eğitim tarihindeki mevcut ve geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilen bir anlayış geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini fark eder ve açıklar. - Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar hakkında bilgi sahibi olur. - Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri hakkında bilgi sahibi olur. - Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeleri anlar ve açıklar. - Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme konularında bilgi sahibi olur - Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri araştırır ve açıklar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitim Tarihine ilişkin temel kavramlar | Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | İslam Öncesi ve Sonrası Eğitim | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
3. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
4. Hafta | Eğitimde Selçuklu Geleneği | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Osmanlılarda Eğitim I | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
6. Hafta | Ara sınav | Ders Saati |
7. Hafta | Osmanlılarda Eğitim I | Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Osmanlılarda Eğitim II | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
9. Hafta | Cumhuriyet Döneminde Eğitim I | Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
12. Hafta | Cumhuriyet Döneminde Eğitim II | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
Akyüz, Yahya.(2008). Türk Eğitim Tarihi: M.Ö. 1000-M.S. 2008. Ankara: Pegem Akademi Doğan, İsmail. (2010). Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |