Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | MBZ108 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, - İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri - Temel gelişim alanları, - Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, - Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Eğitim psikolojisinde temel kavramlar, ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
3. Hafta | Bedensel Gelişim ve ilgili kuramlar | Diğer Faaliyetler Araştırma |
4. Hafta | Bilişsel gelişim ve ilgili kuramlar | Ders Saati Araştırma |
5. Hafta | Kişilik gelişimi ve ilgili kuramlar | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Sosyal Gelişim ve ilgili kuramlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Ahlak Gelişimi ve ilgili kuramlar | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Vize | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
9. Hafta | Öğrenme ile ilgili kavramlar ve etkileyen etmenler | Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Behaviorist theories | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Gestalt teori ve İnsancıl yaklaşım | Ders Saati Araştırma |
12. Hafta | Bilgiyi işleme modeli | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Sosyo kültürel yaklaşım | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma Ders Saati |
Arı, R. (2008). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aydın, A. (2008). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. Bacanlı, H. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Başaran, İ. E. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erden, M., & Akman, Y. (2009). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New |
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları,. Karslı, M. D. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (Ed.) (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Demirel, Ö.-Kaya, Z. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |