Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | MBZ108 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, - İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri - Temel gelişim alanları, - Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, - Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Eğitim psikolojisinde temel kavramlar, ilkeler | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Bedensel Gelişim ve ilgili kuramlar | Araştırma Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Bilişsel gelişim ve ilgili kuramlar | Araştırma Ders Saati |
5. Hafta | Kişilik gelişimi ve ilgili kuramlar | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
6. Hafta | Sosyal Gelişim ve ilgili kuramlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Ahlak Gelişimi ve ilgili kuramlar | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Vize | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Öğrenme ile ilgili kavramlar ve etkileyen etmenler | Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Behaviorist theories | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Gestalt teori ve İnsancıl yaklaşım | Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Bilgiyi işleme modeli | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Sosyo kültürel yaklaşım | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Ders Saati Araştırma |
Arı, R. (2008). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aydın, A. (2008). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. Bacanlı, H. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Başaran, İ. E. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erden, M., & Akman, Y. (2009). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New |
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları,. Karslı, M. D. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (Ed.) (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Demirel, Ö.-Kaya, Z. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |