Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İktisadi Büyüme İKT401 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. İbrahim KÜLÜNK
Dersi Verenler Doç. Dr. İbrahim KÜLÜNK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ekonomik büyüme ile ilgili kavramları açıklamak, geçmişten günümüze kadar büyüme konusunda temel soruları büyüme teorileri çerçevesinde yanıtlayabilmek, ekonomik büyümenin önemini ve koşullarını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği Ekonomik büyüme sürecine ilişkin temel kavramlar. Klasik büyüme Modelleri, Ricardo Büyüme Modeli. Marksist Büyüme Kuaramı, Keynesyen doğrultudaki Harrod-Domar Büyüme Modeli Neoklasik doğrultudaki Solow-Swan Büyüme Modeli, İçsel Büyüme Modelleri, Beşeri Sermaye Büyüme Modeli Dışsal teknolojik değişim ve insan sermayesi ile genişletilmiş Neoklasik modelin yakınsama hipotezi. Optimal büyüme modeli bağlamında Ramsey modeli. AK yaklaşımı
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler ekonomik büyüme modellerini özetleyebilirler.
- Öğrenciler ekonomik büyüme modellerini özetleyebilirler.
- Geleneksel ve yeni büyüme teorilerinin ışığında gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde büyüme süreçlerini analiz edebilme
- Geleneksel ve yeni büyüme teorilerinin ışığında gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde büyüme süreçlerini analiz edebilme
- Öğrenciler ekonomik büyüme hedefine dönük politikalar geliştirebilirler.
- Öğrenciler ekonomik büyüme hedefine dönük politikalar geliştirebilirler.
- Bir ülke ekonomisinde büyüme verilerinin analizini yaparak politika önerileri geliştirebilme
- Bir ülke ekonomisinde büyüme verilerinin analizini yaparak politika önerileri geliştirebilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Büyümeye ilişkin temel kavramlar (büyümenin ölçüm yöntemleri, büyüme türleri ve büyümenin sonuçları), büyümeye katkı analizi ve Türkiye Ekonomisi nin son yıllarda gösterdiği büyüme performansının değerlendirilmesi
2. Hafta Klasik ekonomi büyüme düşüncesi ve Adam Smith ve Ricardo Büyüme Modeli
3. Hafta Marksist Büyüme Modeli
4. Hafta Neo-Keynesyen Büyüme Modellerinin Temel Araçlarının Tanıtımı ve Domar Büyüme Modeli
5. Hafta Keynesyen iktisat ve Harrod-Domar Modeli
6. Hafta Harrod-Domar Modeli (devam)
7. Hafta Solow Modeli
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Solow Modeli ve Yakınsama Hipotezi
10. Hafta J. Schumpeter: yenilik ve iktisadi büyüme, girişimcinin rolü
11. Hafta İçsel Büyüme Modelleri
12. Hafta Beşeri Sermaye Büyüme Modeli
13. Hafta Bilgi Üretimi ve Taşmalar (Romer), Kamu Politikası (Barro) Modeli
14. Hafta AR-GE Modeli ve AK Yaklaşımı
Kaynaklar
Hendrik VAN DEN BERG, Economic Growth and Development
Yılmaz AKYÜZ, Sermaye, Bölüşüm, Büyüme
Ergül HAN ve Ayten Ayşen KAYA, Kalkınma Ekonomisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 -
PY13 5 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 5 2 10
Sözel Anlatım 14 1 14
Görsel Sunum 4 2 8
Uygulama 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 2,5 2,5
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 3 1 3
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0