Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Edebiyatı | TRÖ201 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuklara okuma kültürü ve zevki kazandırmak amacı ile çocuğa göre ve çocuk için yazılmış eserlerden yararlanmayı öğretmen adaylarına öğretmek. |
Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye´de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar - Çocuk yayınlarında bulunması gereken nitelikleri açıklar. - Çocuk yayınlarında bulunması gereken nitelikleri somut eserler üzerinde uygular. - Çocukların okuma kültürü edinme süreçlerini sıralar ve bunların önemini açıklar. - Nitelikli ve niteliksiz Çocuk Edebiyatı yayınları arasındaki farkları analiz eder. - Çocuk Edebiyatı dersinde öğrendiklerini Türkçe derslerinde uygular. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Genel Edebiyat ve Çocuk Edebiyatı. Çocuklar için edebiyat. Dünyada ve Türkiye'de Çocuk edebiyatının teşekkül ve gelişimi | |
2. Hafta | Çocuk Edebiyatının Temel İşlevi | |
3. Hafta | Çocuk gerçekliği ve yazınsal metinler | |
4. Hafta | Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri (Dil gelişimi, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi ve toplumsal gelişim özelliklerine göre) | |
5. Hafta | Seçilen çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi (tasarım özellikleri, içerik özellikleri ve eğitsel özellikler dahilinde) | |
6. Hafta | Çocuk ve kitap etkileşimi | |
7. Hafta | Ara sınav | |
8. Hafta | Çocuk kitapları ve karakter | |
9. Hafta | Çocuk kitaplarında konu, konunun seçimi ve işlenişi. | |
10. Hafta | Çocuk kitaplarında resim | |
11. Hafta | Çocuk edebiyatında türler | |
12. Hafta | Çocuk edebiyatında türler | |
13. Hafta | Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler | |
14. Hafta | Genel Sınav |
Oğuzkan, A.F. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. Sever, S. (2003) Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Kök Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |