| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anayasa Hukuku | İKT108 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEKİR ÇELİKDEMİR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEKİR ÇELİKDEMİR (Bahar) |
| Dersin Amacı | Bu ders, anayasa hukukunun temel kurum, kavram ve teorilerini öğretmeyi amaçlamaktadır |
| Dersin İçeriği | Anayasa kavramı, Tanımı, Özellikleri ve Anayasacılık Hareketleri, Anayasa Nitelikli Belgeler, Anayasa yapılması değiştirilmesi, Devlet kavramı, unsurları türleri, Hukuk Devleti ve Eşitlik İlkeleri, İnsan Hakları, Temel Hak ve Hürriyetler ve sınırlandırılması, Yasama Erki, Fonksiyonu, yetkisi, işlemleri, çalışma düzeni, Yasama organının Statüsü,Seçimi, Yasama organının görev ve yetkileri, Yürütme erki- Cumhurbaşkanı, Yürütme düzenleyici işlemler ve OHAL,Yargı Erki, Anayasa yargısı konuları işlenecektir |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci genel hatlarıyla anayasa hukukunun temel bileşenlerini işleyişini kavramış olacaktır. |
| 1 | Öğrenci genel hatlarıyla anayasa hukukunun temel bileşenlerini işleyişini kavramış olacaktır. |
| 2 | Öğrenci hukuk kavramının devlet açısından önemini anlayacaktır |
| 2 | Öğrenci hukuk kavramının devlet açısından önemini anlayacaktır |
| 3 | Öğrenci devlet organlarının hukuki iş bölümünü ve işleyişini kavrayacaktır |
| 3 | Öğrenci devlet organlarının hukuki iş bölümünü ve işleyişini kavrayacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Anayasa kavramı, Tanımı, Özellikleri ve Anayasacılık Hareketleri | |
| 2. Hafta | Anayasa Nitelikli Belgeler | |
| 3. Hafta | Anayasa yapılması değiştirilmesi, Devlet kavramı, unsurları türleri | |
| 4. Hafta | Seçim sistemleri, hükümet sistemleri | |
| 5. Hafta | Demokratik ve Laik Devlet İlkeleri Sosyal, Hukuk Devleti ve Eşitlik İlkeleri | |
| 6. Hafta | İnsan Hakları, Temel Hak ve Hürriyetler ve sınırlandırılması | |
| 7. Hafta | Yasama Erki, Fonksiyonu, yetkisi, işlemleri, çalışma düzeni | |
| 8. Hafta | Yasama organının Statüsü,Seçimi | |
| 9. Hafta | Yasama organının Statüsü,Seçimi | |
| 10. Hafta | Yasama organının görev ve yetkileri | |
| 11. Hafta | Yürütme erki- Cumhurbaşkanı | |
| 12. Hafta | Yürütme düzenleyici işlemler ve OHAL | |
| 13. Hafta | Yargı Erki | |
| 14. Hafta | Anayasa Yargısı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İktisadın temel kavramlarını ileri düzeyde bilir; ekonomik karar birimlerini hanehalkı, firma, devlet sacayağında soyutlaştırabilir, bunların karar mekanizmalarının farklı piyasa ve rekabet koşullarında sonuçlarını öngörebilir. | ✔ | |||||
| 2 | Ekonomilerin büyüme, istihdam, verimlilik, sürdürülebilirlik gibi hedeflerini anlayabilir; işsizlik, daralma, enflasyon, yüksek faiz ve benzeri sorunlara çözüm önerisi getirebilir. | ✔ | |||||
| 3 | Ulus ekonomilerinin, uluslararası etkileşimini, uluslararası iktisadi bir bakış açısıyla anlamlandırabilir. | ✔ | |||||
| 4 | Dünya ekonomisinin tarihsel gelişimi ve mevcut yapısı hakkında bilgi sahibidir, farklı ekonomik sistemlerin çalışma sürecini kavramıştır. | ✔ | |||||
| 5 | İktisat teorisini matematiksel, istatistiki ve ekonometrik becerilerle birleştirerek somut durumların analizinde kullanabilir, ekonomik veri toplama ve analiz yöntemlerini teknolojiden faydalanarak uygulama tecrübesine sahiptir. | ✔ | |||||
| 6 | Emek, Sermaye, Doğal Kaynak, Bilgi ve Girişimcilik gibi Üretim Faktörleri üzerinden tarım, sanayi, hizmetler gibi ekonominin farklı sektörlerini analiz edebilir, ülke ekonomilerini değerlendirebilir. | ✔ | |||||
| 7 | Türkiye ekonomisinin mevcut durumunu, tarihsel arkaplanını, makro ve mikro ölçekte güçlü ve zayıf yanlarını bilir, çözüm önerileri geliştirebilir, bu yönde birey olarak ve takım halinde teorik ve uygulamalı çalışmalar yapar. | ✔ | |||||
| 8 | İktisadın bir sosyal bilim olarak diğer bilimlerle özellikle siyaset, işletmecilik, hukuk, tarih matematik, mühendislik gibi branşlarla ilişkilerini bilir, ortak çalışma alanlarında teorik bilgisini uygulamaya yansıtabilir, ortak çalışma kültürüne sahiptir. | ✔ | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, aldığı eğitimi bilgisini güncel tutma ve iş hayatına katkı sağlama yönünde kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Kendi tarihini kültürünü bilir, farklı kültürlerle çalışma bilinci gelişmiştir, bireysel, sosyal ve kültürel haklara saygılıdır. | ✔ | |||||
| 11 | Çalışmalarında bilimsel etik değerlerine uygun davranır, önyargısız, özgür düşünme ve sorgulama yeteneğine sahiptir. | ✔ | |||||
| 12 | Verilen görevleri zamanında yerine getirme bilincine sahiptir. Bu süreçte yazılı, görsel, işitsel kaynaklardan ve bilgi-iletişim teknolojilerinden azami ölçüde istifade eder. | ✔ | |||||
| 13 | Öğrendiklerini yazılı, sözlü ve görsel olarak anlatma tecrübe ve yeteneğine sahiptir. | ✔ | |||||
| 14 | Türk dilini ve İngilizceyi düzgün ve etkili şekilde kullanabilir, mesleki okumalarını çift dille ilerletebilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 | |
| Final | 1 | 40 | 40 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||