Rapor Tarihi: 22.12.2025 19:29
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuş Habitat İlişkisi | YEY 502 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 2 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Sunum |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Leyla ÖZKAN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Leyla ÖZKAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Kuşların biyolojilerin, ekolojilerinin ve yaşam alanlarının öğrenilmesi. |
| Dersin İçeriği | 1- Kuş sınıfının genel özellikleri ve uçmaya yönelik adaptasyonlarının öğrenilmesi 2- Kuşların habitatlarının öğrenilmesi 3- Kuş göçleri ve göç mekanizmasının öğrenilmesi 4- Türkiye kuşlarının bilinmesi 5- Orman Kuşlarının öğrenilmesi 6- Kuşların üreme faaliyetleri ve ekolojik faktörlerin etkileşiminin bilinmesi 7- Kuşların diğer yaban hayatı bileşenleriyle etkileşimlerinin öğrenilmesi 8- Habitat kayıpları ve kuşlar üzerine negatif etkilerinin öğrenilmesi 9- Kuşlarla taşınan parazitler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir |
| 2 | Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir |
| 3 | Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir |
| 4 | Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurabilecektir |
| 5 | Yaban hayatında kullanılan modern izleme, hesaplama ve analiz yöntemlerini kullanabilecektir |
| 6 | Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, karar verebilme, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olabilecektir |
| 7 | Yaban hayvanlarının envanterlerini ve yönetim planlarını hazırlayabilmek için temel bilgilere sahip olacaktır |
| 8 | Ulusal ve uluslararası yaban hayatı sorunlarını değerlendirme ve çözümleyebilme, projelendirme ve sonuca ulaşabilme becerisi kazanacaktır |
| 9 | Meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanacaktır |
| 10 | Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir |
| 11 | Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir |
| 12 | Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kuşların genel özellikleri | |
| 2. Hafta | Kuş göçleri | |
| 3. Hafta | Türkiye kışları (Ötücü olmayanlar) | |
| 4. Hafta | Türkiye kuşları-arazi gezisi | |
| 5. Hafta | Türkiye kuşları (Ötücüler) | |
| 6. Hafta | Türkiye kuşları (Ötücüler)-arazi çalışması | |
| 7. Hafta | Orman kuşlarının önemi | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Kuşların üreme dönemleri ve ekolojik faktörlerle etkileşimleri | |
| 10. Hafta | Kuşlarla ve diğer yaban hayatı bileşenleri | |
| 11. Hafta | Sulak alanların kuşlar için önemi | |
| 12. Hafta | Nesli tükenen kuşlar ve tehlike kategorilerine göre kuşlar | |
| 13. Hafta | Kuş parazitleri ve göç | |
| 14. Hafta | Öğrenci sunumları | |
| 15. Hafta | Öğrenci sunumları |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 5 | 10 | 50 | |
| Ödev 2 | 5 | 10 | 50 | |
| Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 | |
| Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 8 | 4 | 32 | |
| Uygulama DS | 8 | 4 | 32 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 8 | 4 | 32 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||