Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce I | ING101 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Halil İbrahim FİLİZ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Damla TANRIVERDİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) çerçevesinde A1 seviyesinde İngilizce dilbilgisi, sözcük bilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | İnsanların nereli olduğuna dair konuşma, Günlük rutinlerle ilgili konuşma, Sevilen aktivitelerle ilgili konuşma, Aile ile ilgili konuşma, Şehirdeki mekanlarla ilgili konuşma, Şu an yapılan şeylerle ilgili konuşma, Bir aktiviteye davet yazma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kendilerini tanıtabilecekler ve temel selamlama ve vedalaşma ifadelerini kullanabilecekler |
| 2 | Kendilerini, ne iş yaptıklarını ve nerede yaşadıklarını tarif edebilecekler |
| 3 | Kendileriyle ve hayali kişilerle alakalı, nerede yaşadıkları ve ne iş yaptıklarıyla alakalı basit sözcük öbekleri ve cümleler yazabilecekler |
| 4 | Çok yavaş ve dikkatle telaffuz edilen, ve anlamı özümsemelerine müsaade edecek uzun duraksamalar içeren konuşmaları takip edebilecekler |
| 5 | Kendilerine dikkatle ve yavaşça verilen talimatları anlayabilecek ve kısa ve basit (sözlü ya da yazılı) yol tariflerini takip edebilecekler |
| 6 | Yeniden okumak zorunda kalarak bir seferde yalnızca bir sözcük öbeği olacak şekilde çok kısa ve basit metinleri anlayabilecek, aşina oldukları isimleri, sözcükleri ve temel sözcük öbeklerini yakalayabilecekler |
| 7 | Basit sorular sorup cevaplayabilecekler, anlık ihtiyaçlarla veya çok tanıdık konularla alakalı basit ifadeleri söyleyebilecek veya bunlara cevap verebilecekler |
| 8 | Sayıları, miktarları, fiyatları ve zamanı anlayıp kullanabilecekler |
| 9 | Öğrenilen bir bağlamda birkaç basit dilbilgisel yapı ve cümle kalıpları üzerinde sınırlı bir hakimiyet ortaya koyabilecekler |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse Giriş | |
| 2. Hafta | Ünite 1 – Where are you from? | |
| 3. Hafta | Ünite 1 – Where are you from? Unit 2 – Everyday life | |
| 4. Hafta | Ünite 2 – Everyday life | |
| 5. Hafta | Ünite 3 – What do you like to do? | |
| 6. Hafta | Ünite 3 – What do you like to do? Unit 4 – Meet the family. | |
| 7. Hafta | Ünite 4 – Meet the family. | |
| 8. Hafta | Tekrar | |
| 9. Hafta | ARA SINAV | |
| 10. Hafta | Ünite 5 – Out on the town | |
| 11. Hafta | Ünite 5 – Out on the town Unit 6 – Welcome home! | |
| 12. Hafta | Ünite 6 – Welcome home! Unit 7 – I can do that. | |
| 13. Hafta | Ünite 7 – I can do that. | |
| 14. Hafta | Tekrar | |
| 15. Hafta | FİNAL SINAVI |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Damla TANRIVERDİ | Vize | 40,00 | |
| Öğr. Gör. Damla TANRIVERDİ | SINIF İÇİ ETKİNLİK | 10,00 | |
| Öğr. Gör. Damla TANRIVERDİ | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 8 | 1 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Ödev 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 8 | 1 | 8 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||