Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri MMR405 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Evren GÜNEVİ USLU
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Özlem SALLI BİDECİ (Güz)
Dersin Amacı Bilimsel etik kuralları çerçevesinde araştırma yöntemlerini detaylı şekilde açıklamak
Dersin İçeriği Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş - Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler - Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi - Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Bilimsel Araştırmada Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar - Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları - Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri - Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu - Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları - Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama - Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Yöntemleri- Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci bir araştırma sorusunu uygun bir kuramsal çerçeve içinde tanımlayabilme becerisi kazanır.
2 Öğrenci alan çalışması yürütme becerisi kazanır.
3 Öğrenci araştırma verilerini değerlendirme becerisi kazanır.
4 Öğrenci araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak sunma becerisi kazanır.
5 Öğrenci araştırma özeti ve raporu yazma becerisi kazanır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş
2. Hafta Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler
3. Hafta Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi
4. Hafta Bilimsel Araştırma Yöntemleri
5. Hafta Bilimsel Araştırmada Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar
6. Hafta Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları
7. Hafta Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Gözlem Teknikleri
10. Hafta Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu
11. Hafta Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları
12. Hafta Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama
13. Hafta Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama
14. Hafta Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler
15. Hafta FİNAL SINAVI
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Mimarlık bilgisi edinmek
2 Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak
3 Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek
4 Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
5 Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
7 Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek
8 Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
9 Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek
10 Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 4 4 4 4 4
PY2 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5
PY4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4 4
PY8 5 5 5 5 5
PY9 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • ARSLAN, R. ve ÖKTEN, A. (1994) Araştırma Yöntemleri, İstanbul: YTÜ
  • NEUMAN, W.L. (2000) Social Research Methods. Qualitative and Quantitative Approaches, Boston: Allen and Bacon
  • BABBIE, E.R. (2004) The Practice of Social Research. Belmont, CA : Thomson/Wadsworth.
  • BABBIE, E.R. (1973) Survey Research Methods. Belmont, CA : Wadsworth Publishing.
  • CASLEY, D.J. ve LURY, D.A. (1984) Data Collection in Developing Countries. Oxford: Clarendon Pres.
  • COCHRAN, W.G. (1977) Sampling Techniques. New York: John Wiley
  • GIERYN, T.F. (2000) A Space for Place in Sociology, Annual Review of Sociology 26: 463-496.
  • GROAT, L. ve WANG, D., (2018), Architectural Research Methods, 2nd edition, New York: Wiley
  • MOORE, D.S. ve McCABE, G.P. (1989) Introduction to the Practice of Statistics. New York: W.H.Freeman and Company.
  • MOSER, C.A. ve KALTON, G. (1979) Survey Methods in Social Investigation. London: Heineman.
  • ROBSON, B.T. (1971) Urban Analysis. London: Cambridge University Press.
  • WEISS, N. Ve HASSETT, M. (1982) Introductory Statistics. London: Addison-Wesley.
  • ZEISEL J. (2006) Inquiry by Design: Environment/Behavior/Neuroscience in Architecture, Interiors, Landscape and Planning, W.W. Norton
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Prof. Dr. Özlem SALLI BİDECİ Vize 20,00
Prof. Dr. Özlem SALLI BİDECİ Final 80,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 1,5 21
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 3 30
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 2 10 20
Ödev 2 1 1,5 1,5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0