Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Projesi | MMR403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 4 | 4,0 | 7,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | • Örneklerle ders anlatımı • proje kritikleri • stüdyo uygulamaları • Verilen konu ile ilgili araştırma |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ALPER BİDECİ |
| Dersi Veren(ler) | Mimar İlknur GÜNAYDIN (Güz), Prof. Dr. ALPER BİDECİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Uygulama projesi ile öğrencinin özgün tasarımını uygulama amaçlı geliştirmesi, mimarlık ve diğer disiplinler arasındaki bağın bilincine varması, toplum, yatırımcı ve kullanıcı ilişkilerini değerlendirebilme ve kullanabilme yetisini kazanması hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Uygulama projesi sürecinde öğrenciye mimarlığın mesleki etik, politik ve düşünsel boyutları ve mimarlık alanında finansal ve yasal bilgiler hakkında bilgi verilecektir. Tasarımda teknik şartnamelerin kullanımı, maliyet planlama ve kontrol, inşaat ve proje yönetimi gibi sorunlarla başa çıkabilme yeteneği kazandırılmaya çalışılacaktır. Atıkların denetimi, sürdürülebilir mimarlık için malzeme ve enerji kullanımı, doğal afet riskleri, taşıyıcı sistem, malzeme ve yapım sistemleri gibi teknik konularda projeye en uygun kararların verilmesi sağlanacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, uygulama projesi hazırlanacak olan mimari ve iç mimari projeyi mekân ve çevre bütünlüğü içerisinde, uygulamanın gerekleri bakımından doğru okuyup anlar. |
| 2 | Öğrenci, mimari uygulama projesi yapmanın tekniklerini öğrenir. |
| 3 | Öğrenci, malzeme, yapı fiziği, ekoloji, bina bilgisi, yapı bilgisi ve ince yapı disiplinlerini birlikte ele alarak çözüm yaratma fikrini geliştirir. |
| 4 | Öğrenci, konstrüksiyon kurulumununda çeşitli yöntemleri öğrenir, malzemeleri tanıyıp ilişkilendirir ve çözümleri doğru detaylandırır. |
| 5 | Öğrenci, projeleri mesleki uygulama sırasında karşılaşılacak olası sorunları ve olanaklar dahilindeki çözümleri öğrenip bunları dikkate alarak hazırlar. |
| 6 | Öğrenci, uygulama projesini ve içerdiği unsurları muhataplara hem sözlü olarak hem de yazılı teknik şartnameler biçiminde dikte edebilir. |
| 7 | Öğrenci, uygulamacılığın yüklediği sorumlulukların ve etiğin bilincini kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Uygulama Projesinin Belirlenmesi (Arsaların tespiti, TAKS/KAKS hesaplanmasının anlatımı) | |
| 2. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Normal Kat) | |
| 3. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Normal Kat) | |
| 4. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Zemin Kat) | |
| 5. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Zemin Kat) | |
| 6. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Bodrum Kat, Kesitler) | |
| 7. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Kalıp Planları, Kesitler) | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Görünüşler) | |
| 10. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Görünüşler) | |
| 11. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Sistem Detayı) | |
| 12. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Sistem Detayı) | |
| 13. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Detaylar) | |
| 14. Hafta | Uygulama Projesinin Etüt Çalışmaları (Detaylar) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Mimar İlknur GÜNAYDIN | B | Vize | 30,00 |
| Mimar İlknur GÜNAYDIN | B | proje çalışmaları (sınıf içi etkinlik) | 10,00 |
| Mimar İlknur GÜNAYDIN | B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Mimar İlknur GÜNAYDIN | C | Vize | 30,00 |
| Mimar İlknur GÜNAYDIN | C | proje çalışmaları (sınıf içi etkinlik) | 10,00 |
| Mimar İlknur GÜNAYDIN | C | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Prof. Dr. ALPER BİDECİ | A | Vize | 30,00 |
| Prof. Dr. ALPER BİDECİ | A | Ödev | 10,00 |
| Prof. Dr. ALPER BİDECİ | A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 11 | 3 | 33 | |
| Ödev 2 | 11 | 3 | 33 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 7,0 | ||