Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modern Mimarlık Tarihi | MMR310 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Modernite ve endüstrileşmenin mimari sonuçlarının kavranması. |
| Dersin İçeriği | 18. yüzyılın sonundan 1960 sonuna dek mimarlık ve kent planlamanın değişimi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Modernleşme ve sanayileşmenin mimarlık bağlamındaki etkilerinin bilincine varmak |
| 2 | Endüstri toplumu hakkında bilgi edinmek |
| 3 | Modernist paradigmalar hakkında bilgi edinmek |
| 4 | Modern Mimarlığın öncüleri hakkında bilgi edinmek |
| 5 | Günümüz toplumsal düzeni ve mimarlık örgütlenmesinin temelini kavramak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Endüstri devrimi ve Avrupa’daki siyasi, ekonomik, kültürel, politik değişimler | |
| 2. Hafta | 19.yy Avrupa Mimarlık Ortamı (canlandırmacılık, seçmecilik, tarihselcilik) | |
| 3. Hafta | Mühendisliğin doğuşu, endüstüri kenti, yeni yapı türleri ve üretim biçimleri. | |
| 4. Hafta | Uluslararası sergiler | |
| 5. Hafta | Endüstirileşmeye tepkiler ve Arts and Crafts | |
| 6. Hafta | Art Nouveau Akımı | |
| 7. Hafta | Amerika’da Endistüri Devrimi ve Chicago okulu | |
| 8. Hafta | Ara sınav (vize) | |
| 9. Hafta | De Stijl | |
| 10. Hafta | Deutsche Werkbund ve Bauhaus | |
| 11. Hafta | Uluslararası Üslup | |
| 12. Hafta | Uluslararası Üslup 2 | |
| 13. Hafta | Post Modernism | |
| 14. Hafta | Genel tekrar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma | 2 | 2,5 | 5 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||