Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Mekan Tasarımı MMR308 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Stüdyo çalışması
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlayda SOYUPAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı İç mekan tasarımı ilkelerinin farklı ölçek ve işlevlerde gerçekleştirilecek projeler aracılığıyla aktarılması
Dersin İçeriği İç mekan tasarımı proje çalışmaları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 1. İnsan-yapı-çevre ilişkisin kavrama
2 2. Kullanıcı ile tasarım çözümleri arasında ilişki kurabilme
3 3. İç mekan tasarımında güncel yaklaşımları öğrenme
4 4. Özgün iç mekan tasarım çözümleri geliştirme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İç mekan tasarım süreci
2. Hafta Tasarım elemanları
3. Hafta Birey ve çevre etkileşimi
4. Hafta Hacim tasarımı
5. Hafta Hacim tasarımı
6. Hafta Hacim tasarımı
7. Hafta Hacim tasarımı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Hacim tasarımı
10. Hafta Hacim tasarımı
11. Hafta Hacim tasarımı
12. Hafta Hacim tasarımı
13. Hafta Hacim tasarımı
14. Hafta Hacim tasarımı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Mimarlık bilgisi edinmek
2 Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak
3 Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek
4 Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
5 Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
7 Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek
8 Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
9 Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek
10 Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 3 3 3 3
PY2 2 2 2 2
PY3 4 4 4 4
PY4 3 3 3 3
PY5 5 5 5 5
PY6 2 2 2 2
PY7 3 3 3 3
PY8 1 1 1 1
PY9 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Stone, S. & Brooker, G. (2012). İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı. Literatür Yayıncılık.
  • Stone, S. & Brooker, G. (2012). İç Mimarlıkta: Bağlam + Çevre. Literatür Yayıncılık.
  • Stone, S. & Brooker, G. (2012). İç Mimarlıkta: Yapı Bileşenleri + Nesne. Literatür Yayıncılık.
  • Spankie, R. (2012). İç Mimarlıkta İç Mekân Çizimi ve Sunumu. Literatür Yayıncılık
  • Gagg, R. (2012). İç Mimarlıkta Doku + Malzeme. Literatür Yayıncılık.
  • Ching, F. (2015). İç Mekan Tasarımı. Literatür Yayıncılık.
  • Booth, S. & Plunkett, D.(2014). Furniture for Interior Design. Laurence King.
  • Higgins, I.(2015). Spatial Strategies for Interior Design. Laurence King.
  • Plunkett, D.(2014). Drawing for Interior Design. Laurence King.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 2 24
Araştırma 13 1 13
Diğer Faaliyetler 4 1 4
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Ödev 1 12 2 24
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0