Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İç Mekan Tasarımı | MMR308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Stüdyo çalışması |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlayda SOYUPAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İç mekan tasarımı ilkelerinin farklı ölçek ve işlevlerde gerçekleştirilecek projeler aracılığıyla aktarılması |
| Dersin İçeriği | İç mekan tasarımı proje çalışmaları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1. İnsan-yapı-çevre ilişkisin kavrama |
| 2 | 2. Kullanıcı ile tasarım çözümleri arasında ilişki kurabilme |
| 3 | 3. İç mekan tasarımında güncel yaklaşımları öğrenme |
| 4 | 4. Özgün iç mekan tasarım çözümleri geliştirme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İç mekan tasarım süreci | |
| 2. Hafta | Tasarım elemanları | |
| 3. Hafta | Birey ve çevre etkileşimi | |
| 4. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 5. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 6. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 7. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 10. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 11. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 12. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 13. Hafta | Hacim tasarımı | |
| 14. Hafta | Hacim tasarımı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 2 | 24 |
| Araştırma | 13 | 1 | 13 | |
| Diğer Faaliyetler | 4 | 1 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 12 | 2 | 24 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||