Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Peyzaj Mimarlığına Giriş MMR307 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Görsel malzeme ile desteklenmiş ders sunumları, öğrenci sunumları, ödevler
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Ayşegül KAYA
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ayşegül KAYA (Güz)
Dersin Amacı Doğa, planlama ve tasarım kavramlarını sistematik bir yapı içinde inceleyen Peyzaj Mimarlığı, sanat, bilim, mühendislik ve teknolojiyi bir araya getirerek alan tasarımı, planlaması ve yönetimi ile uğraşan bir meslektir. Gerek doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik çevreye ilişkin verilerin analizlerine ve değerlendirilmelerine dayalı peyzaj planlama çalışmaları gerekse sağlıklı, sürdürülebilir ve görsel kalitesi yüksek yaşam mekânları yaratmayı amaçlayan yapısal ve bitkisel peyzaj tasarımı çalışmaları, eğitimin temel konularını oluşturmaktadır. Bu amaçla kentsel peyzaj tanımı, kentsel peyzaj öğeleri, kapsamı açık ve yeşil alan kavramlarını ve tasarım ilkelerinin ele alınmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Peyzaj Mimarlığında kavramlar, Peyzaj ve Peyzaj Mimarlığının sistematik olarak sınıflandırılması, Peyzaj Planlama İlkeleri. Peyzaj alan etütleri, proje ve uygulama safhaları. Peyzaj elemanları ve peyzaj uygulamalarında materyal-malzeme kaynakları ve sınıflandırılması. Açık ve yeşil alan kavramı, açık alanların kentsel dokudaki analizleri, fonksiyonları, Kentsel yeşil alan sınıflandırılması, ilköğretim, mahalle ünitesi, semt ünitesi, kent düzeylerindeki yeşil alanlar ve planlama- tasarım ilkeleri ve uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Peyzaj ve mekan organizasyonu ilişkisini kurabilme becerisi kazanır.
2 Peyzaj tasarımı ilkelerini kullanabilme becerisi kazanır.
3 Peyzaj tasarımına etki eden faktörleri irdeleyebilme becerisi kazanır.
4 Peyzaj tasarımı-mimari tasarım ilişkisini kurabilme becerisi kazanır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması
2. Hafta Tarihsel Süreçte Peyzajlar-Dün ve Bugünü anlamak.---Antik Çağdan Önce -Antik Çağ Orta çağ-Rönesans ve Barok-19. Yüzyıldan günümüze.
3. Hafta Tarihsel Süreçte Peyzajlar-Dün ve Bugünü anlamak. Antik Çağdan Önce -Antik Çağ Orta çağ-Rönesans ve Barok-19. Yüzyıldan günümüze.
4. Hafta Peyzaj mimarlığı ile ilgili temel kavramların açıklanması/ Peyzaja Yerleşmek Çevre ve Bağlam İklim-Toprak-Su -Bitki örtüsü Topografya-Peyzaj karakteri
5. Hafta Peyzaj mimarlığı ile ilgili temel kavramların açıklanması/ Peyzaja Yerleşmek Çevre ve Bağlam İklim-Toprak-Su -Bitki örtüsü Topografya-Peyzaj karakteri
6. Hafta Ödev Teslim I/Öğrenci Sunumları
7. Hafta Peyzaja Yerleşmek /topoğrafya/iklim Peyzaj Elemanları/arazi tesviyesi/duvarlar/merdivenler/canlı materyal
8. Hafta Peyzaja Yerleşmek /topoğrafya/iklim Peyzaj Elemanları/arazi tesviyesi/duvarlar/merdivenler/canlı materyal
9. Hafta Ödev Teslim II/Öğrenci Sunumları
10. Hafta Öğrenci Sunumları
11. Hafta Kentsel Peyzaj / Kentsel Yeşil Alan Sistemi
12. Hafta Kentsel Peyzaj / Kentsel Yeşil Alan Sistemi/ Peyzaj Sistemleri/Kentsel Yeşil Alan Sisteminin Bileşenleri
13. Hafta Ödev Teslim III/Öğrenci Sunumları
14. Hafta Ödev Teslim III/Öğrenci Sunumları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Mimarlık bilgisi edinmek
2 Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak
3 Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek
4 Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
5 Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
8 Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
9 Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5
PY3 3 3 3 3
PY4 4 4 4 4
PY5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5
PY8 0 0 0 0
PY9 0 0 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Drawing and Reinventing Landscape, Wiley & Sons Ltd., Diana Balmori, 2014
  • Elements of Visual Design in the Landscape, Taylor and Francis, 2005, Simon Bell
  • Foundations of Landscape Architecture, Wilwy & Sons, 2012, Norman K.Booth
  • Peyzaj Mimarisi Bahçe Sanatının Temel Prensipleri ve Uygulama Metotları Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi, 1975, Atatürk Üniversitesi Yayınları
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Ayşegül KAYA Ödev 40,00
Doç. Dr. Ayşegül KAYA Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 2 4
Araştırma 2 1 2
Diğer Faaliyetler 1 1 1
Sınavlar
Ödev 1 1 5 5
Ödev 2 1 5 5
Final 1 3 3
Uygulama 1 3 3
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0