Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım II | MMR202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 4 + 4 | 6,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Genel program kapsamında belirlenen ve yürütücü tarafından istenen çalışmalar. Maket ve model oluşturma |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirmesi,tasarımda üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin kazandırılması, var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fiziki-mekân, sosyal-mekân olarak okunabilmesi, morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdelenmesi, Sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü |
| Dersin İçeriği | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren sınırlı bir programa sahip bir veya iki katlı bir yapının tasarımı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eleştirel düşünme becerisini kazanır. |
| 2 | Algı düzeyini ve hayal gücünü geliştirir. |
| 3 | Araştırma becerisini geliştirir. |
| 4 | Biçimsel kompozisyon sistemlerini yorumlar. |
| 5 | Tasarım becerilerini geliştirir. |
| 6 | Takım çalışması becerilerini geliştirir. |
| 7 | Örneklerden yararlanma becerisi kazanır. |
| 8 | Grafik anlatım becerisi geliştirir. |
| 9 | Tasarım bileşenleri arasındaki ilişkilere bütüncül bakışı kazanır. |
| 10 | Yere özgün tasarım becerisi kazanır. |
| 11 | Yapılı çevre verilerini analiz edebilme becerisini kazanır. |
| 12 | Tasarım sorununa ilişkin mimari programlama becerisi kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse giriş ve tasarım probleminin ve dönem boyunca öğrencilerden beklenenlerin sunumu, arazilerin tanıtımı ve seçimi, grupların kurulması ve araştırmaların yapılması. | |
| 2. Hafta | Öğrenci grup sunumlarının yapılması, projeye giriş üzerine tartışma, sunumların ortak sözlü değerlendirmesinin yapılması, Mimari konsept üzerine tartışma. | |
| 3. Hafta | Bireysel tasarıma geçiş:İhtiyaç programına uygun olarak hazırlanacak senaryo, işlev şeması, 1/500 ölçek vaziyet planı ve arazi maketi üzerinde çalışmalar. | |
| 4. Hafta | 1/500 ölçek vaziyet planı ve kütle model çalışmaları, planda leke çalışması, mekansal analizler | |
| 5. Hafta | 1/500 ölçek vaziyet planı ve kütle model çalışmaları ile bağlantılı mekân organizasyon şeması ve 1/200 plana geçiş. | |
| 6. Hafta | 1/200 ölçek planda mekân organizasyonu – şematik kesit ve kütle model çalışmaları | |
| 7. Hafta | 1/200 ölçek planda mekân organizasyonu – şematik kesit ve kütle model çalışmaları | |
| 8. Hafta | Ara Jüri: Öğrenci sunumları-Öğrencilerin ilk tasarım fikirlerinin değerlendirildiği ortak jüri oturumu | |
| 9. Hafta | 1/200 ölçekte yerleşim planı, kütle çözümlemeleri, 1/100 ölçeklerde plan-kesit-cephe ve model çalışmaları | |
| 10. Hafta | 1/200 ölçekte yerleşim planı, kütle çözümlemeleri, 1/100 ölçeklerde plan-kesit-cephe ve model çalışmaları | |
| 11. Hafta | 1/100 ölçekte plan-kesit-cephe ve model çalışmaları | |
| 12. Hafta | 1/500 ölçekli vaziyet planı açık alanların düzenlenmesi, 1/200 Ölçekte yerleşim planı, 1/100 ölçekte plan-kesit-cephe ve model üzerinde çalışmalar, sistem detayları araştırması. | |
| 13. Hafta | 1/500 ölçekli vaziyet planı, 1/200, 1/100 plan-kesit-cephe –sistem detayları ve model çalışmaları | |
| 14. Hafta | Fina Jürisi Öncesi sunuma dair son proje kritikleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 8 | 8 | 64 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma | 2 | 2 | 4 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 |
| Ödev 1 | 1 | 5 | 5 | |
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 9 | 4 | 36 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||