Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mimari Tasarım II MMR202 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 4 + 4 6,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Genel program kapsamında belirlenen ve yürütücü tarafından istenen çalışmalar. Maket ve model oluşturma
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirmesi,tasarımda üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin kazandırılması, var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fiziki-mekân, sosyal-mekân olarak okunabilmesi, morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdelenmesi, Sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü
Dersin İçeriği Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren sınırlı bir programa sahip bir veya iki katlı bir yapının tasarımı.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Eleştirel düşünme becerisini kazanır.
2 Algı düzeyini ve hayal gücünü geliştirir.
3 Araştırma becerisini geliştirir.
4 Biçimsel kompozisyon sistemlerini yorumlar.
5 Tasarım becerilerini geliştirir.
6 Takım çalışması becerilerini geliştirir.
7 Örneklerden yararlanma becerisi kazanır.
8 Grafik anlatım becerisi geliştirir.
9 Tasarım bileşenleri arasındaki ilişkilere bütüncül bakışı kazanır.
10 Yere özgün tasarım becerisi kazanır.
11 Yapılı çevre verilerini analiz edebilme becerisini kazanır.
12 Tasarım sorununa ilişkin mimari programlama becerisi kazanır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Derse giriş ve tasarım probleminin ve dönem boyunca öğrencilerden beklenenlerin sunumu, arazilerin tanıtımı ve seçimi, grupların kurulması ve araştırmaların yapılması.
2. Hafta Öğrenci grup sunumlarının yapılması, projeye giriş üzerine tartışma, sunumların ortak sözlü değerlendirmesinin yapılması, Mimari konsept üzerine tartışma.
3. Hafta Bireysel tasarıma geçiş:İhtiyaç programına uygun olarak hazırlanacak senaryo, işlev şeması, 1/500 ölçek vaziyet planı ve arazi maketi üzerinde çalışmalar.
4. Hafta 1/500 ölçek vaziyet planı ve kütle model çalışmaları, planda leke çalışması, mekansal analizler
5. Hafta 1/500 ölçek vaziyet planı ve kütle model çalışmaları ile bağlantılı mekân organizasyon şeması ve 1/200 plana geçiş.
6. Hafta 1/200 ölçek planda mekân organizasyonu – şematik kesit ve kütle model çalışmaları
7. Hafta 1/200 ölçek planda mekân organizasyonu – şematik kesit ve kütle model çalışmaları
8. Hafta Ara Jüri: Öğrenci sunumları-Öğrencilerin ilk tasarım fikirlerinin değerlendirildiği ortak jüri oturumu
9. Hafta 1/200 ölçekte yerleşim planı, kütle çözümlemeleri, 1/100 ölçeklerde plan-kesit-cephe ve model çalışmaları
10. Hafta 1/200 ölçekte yerleşim planı, kütle çözümlemeleri, 1/100 ölçeklerde plan-kesit-cephe ve model çalışmaları
11. Hafta 1/100 ölçekte plan-kesit-cephe ve model çalışmaları
12. Hafta 1/500 ölçekli vaziyet planı açık alanların düzenlenmesi, 1/200 Ölçekte yerleşim planı, 1/100 ölçekte plan-kesit-cephe ve model üzerinde çalışmalar, sistem detayları araştırması.
13. Hafta 1/500 ölçekli vaziyet planı, 1/200, 1/100 plan-kesit-cephe –sistem detayları ve model çalışmaları
14. Hafta Fina Jürisi Öncesi sunuma dair son proje kritikleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Mimarlık bilgisi edinmek
2 Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak
3 Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek
4 Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
5 Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
7 Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek
8 Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
9 Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek
10 Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12
PY1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • ilgili tüm kaynaklar
  • Ching, F.D.K., Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yapı Yayın: 85, YEM, İstanbul, 2004,
  • Ching, F.D.K., İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayın: 95, YEM, İstanbul, 2004
  • Arcan, E. F. & Evci, F., Mimari Tasarıma Yaklaşım 1, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 1999.
  • Neufert, P., Neufert Architect’s Data, 2003.
  • Soygeniş, S., Mimarlık: Düşünmek Düşlemek, YEM Yayın, 2006
  • Kolektif, Projeler Yapılar 4 - Kültür Yapıları YEM Yayınları
  • Periyodik dergiler (Mimarlık, Yapı, Tasarım, XXI, Detail, Architectural Review, Architectural Record,
  • Elektronik Kaynaklar (Archdaily, dezzen, JSTOR, Arts & Architecture, Colossus, The Archigram Archival Project, Getty Publications Virtual Library, ISSUU, Archnet, RIBApix, Pathé Newsreel Archive, Architectural Association Photo Library, The Courtauld Institute’s Conway Library, Harvard Library’s VIA (Visual Information Access), New York Public Library Photographic Archives, ArchInform, SAH Archipedia, Canadian Architect, AIA,
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 8 8 64
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 5 25
Araştırma 2 2 4
Diğer Faaliyetler 2 2 4
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 6 6
Ödev 1 1 5 5
Final 1 4 4
Uygulama 14 4 56
Sınıf İçi Etkinlik 9 4 36
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0