Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım I | MMR201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 4 | 6,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uygulama – Stüdyo Çalışması: Verilen ölçüt ve sınırlara göre her bir yapı elemanı ve bileşeninin analizi, tasarımı ve bütünlenmesi. |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ (Güz), Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL (Güz), Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI (Güz) |
| Dersin Amacı | Tasarım sürecinin işleyişine yönelik bireysel deneyim sağlanması ve mimarlıkta eleştirel düşüncenin desteklenmesiyle birlikte, öğrencilerin tasarlama becerilerinin gelişimine katkıda bulunulması. Çalışma konusunun içerdiği kavramsal çerçevenin, kullanıcı davranışlarının, tasarımın yer aldığı fiziksel çevreye dair problemlerin araştırılması ve algılanması. İşlev, biçim, mekân kurgusu ve formun oluşturduğu hacimin algılanışı ile ilgili ilkelerin tanıtılması. |
| Dersin İçeriği | Yerle etkileşimli barınma işlevli bir yapının, yer-yapı-mekân ilişkileri, esnek program ve malzeme+strüktür+performans kriterleri doğrultusunda tasarım sürecinin deneyimlenmesidir. Tasarım süreci 3 modülde ve modülleri kuran ve açan soru ve ilgili kavramlarla ele alınmaktadır: Tasarımcı nasıl görür? - Veri Organizasyonu - Yer-yapı-mekân okuma Tasarımcı nasıl düşünür? - Düşünsel Organizasyon - Problem çözme yerine problem tanımlama Tasarımcı nasıl kurar? - Mekânsal Organizasyon - Tasarım araştırma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tasarım için araştırma becerilerinin geliştirilmesi |
| 2 | Tasarımın geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılması |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma ve dersin genel yapısı hakkında görüşler bildirme | |
| 2. Hafta | Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma | |
| 3. Hafta | Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma | |
| 4. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 5. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 6. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 7. Hafta | Ara Değerlendirme | |
| 8. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 9. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 10. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 11. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 12. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 13. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 14. Hafta | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
| 15. Hafta | final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ | B | Sınıf içi kritikler | 10,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ | B | Sınıf içi ve dışı verilen uygulamalar | 10,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ | B | Ara Jüri | 25,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ | B | Final Jüri | 55,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL | A | Vize | 35,00 |
| Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL | A | Final | 55,00 |
| Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL | A | Ödev | 10,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI | C | Ödev | 10,00 |
| Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI | C | Vize | 35,00 |
| Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI | C | Final | 55,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 2 | 2 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 2 | 2 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 14 | 196 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||