Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mimari Tasarım I MMR201 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 4 + 4 6,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Uygulama – Stüdyo Çalışması: Verilen ölçüt ve sınırlara göre her bir yapı elemanı ve bileşeninin analizi, tasarımı ve bütünlenmesi.
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ (Güz), Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL (Güz), Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI (Güz)
Dersin Amacı Tasarım sürecinin işleyişine yönelik bireysel deneyim sağlanması ve mimarlıkta eleştirel düşüncenin desteklenmesiyle birlikte, öğrencilerin tasarlama becerilerinin gelişimine katkıda bulunulması. Çalışma konusunun içerdiği kavramsal çerçevenin, kullanıcı davranışlarının, tasarımın yer aldığı fiziksel çevreye dair problemlerin araştırılması ve algılanması. İşlev, biçim, mekân kurgusu ve formun oluşturduğu hacimin algılanışı ile ilgili ilkelerin tanıtılması.
Dersin İçeriği Yerle etkileşimli barınma işlevli bir yapının, yer-yapı-mekân ilişkileri, esnek program ve malzeme+strüktür+performans kriterleri doğrultusunda tasarım sürecinin deneyimlenmesidir. Tasarım süreci 3 modülde ve modülleri kuran ve açan soru ve ilgili kavramlarla ele alınmaktadır: Tasarımcı nasıl görür? - Veri Organizasyonu - Yer-yapı-mekân okuma Tasarımcı nasıl düşünür? - Düşünsel Organizasyon - Problem çözme yerine problem tanımlama Tasarımcı nasıl kurar? - Mekânsal Organizasyon - Tasarım araştırma
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Tasarım için araştırma becerilerinin geliştirilmesi
2 Tasarımın geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılması
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanışma ve dersin genel yapısı hakkında görüşler bildirme
2. Hafta Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma
3. Hafta Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma
4. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
5. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
6. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
7. Hafta Ara Değerlendirme
8. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
9. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
10. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
11. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
12. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
13. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
14. Hafta Atölye çalışması-projelerin tartışılması
15. Hafta final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Mimarlık bilgisi edinmek
2 Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak
3 Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek
4 Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
5 Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
7 Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek
8 Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
10 Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 5 5
PY2 5 5
PY3 5 5
PY4 5 5
PY5 5 5
PY6 5 5
PY7 5 5
PY8 4 4
PY10 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Christopher Alexander, A PATTERN LANGUAGE, Oxford University Press, New York, Arrayo, Salvador Perez, Atena, Rossano, Kebel, Igor, Emerging Technologies and Housing Prototypes, Rotterdam: Berlage Institute. Norberg-Schulz, Christian, Genius Loci: Towards Phenomenology of Architecture, Rizzoli, 1980. Rattenbury, Kester, This is Not Architecture: Media Constructions, London: Routledge, 2002 Wilson, John, Thinking with Concepts, New York: Cambridge University Press, 1963
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ B Sınıf içi kritikler 10,00
Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ B Sınıf içi ve dışı verilen uygulamalar 10,00
Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ B Ara Jüri 25,00
Dr. Öğr. Üyesi Nuray BENLİ YILDIZ B Final Jüri 55,00
Toplam 100,00
Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL A Vize 35,00
Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL A Final 55,00
Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL A Ödev 10,00
Toplam 100,00
Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI C Ödev 10,00
Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI C Vize 35,00
Öğr. Gör. Elif SAHTİYANCI C Final 55,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 2 2
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 2 2
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 14 196
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0