Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Tasarım I | MMR107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Ders işlenişi önce ders anlatılır, sonrasında sınıf içi uygulama yapılır, konuyla ilgili tekrar ödevi verilir. |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Günay TEMÜR |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Sıtkı AKINCIOĞLU (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmaları, ileriki yıllarda yapacakları ödev ve sunumlar için gerekli bilgisayar alt yapısına sahip olmaları |
| Dersin İçeriği | Ders kapsamında ofis programlarından word, excel, powerpoint gibi programlarda uzmanlık kazanmaları, programlama diline giriş yapılması |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilgisayarda metin dosyası hazırlayabilme |
| 2 | Bilgisayarda tablo dosyası oluşturabilme, düzenleyebilme |
| 3 | Bilgisayarda sunum hazırlayabilme, düzenleyebilme |
| 4 | Bilgisayarda pafta düzenleyebilme |
| 5 | Programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olma |
| 6 | Programlama dillerinden biriyle basit bir yazılım, işlem yapabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğrenci ve öğretmenin tanışması, ders konularının ve programlarına genel giriş yapılması | |
| 2. Hafta | Word programında yazı yazma, tablo ekleme, paragraf özellikleri | |
| 3. Hafta | Word programında şekil düzenlenmesi, resim eklenmesi, fontlar, kağıt düzenlenemsi anlatılır. | |
| 4. Hafta | Excel programında tablo yapma ve düzenleme özellikleri anlatılır. | |
| 5. Hafta | Çalışma Sayfası İşlemleri, veri girişi, hücre tablo biçimlendirme (Excel) | |
| 6. Hafta | Fonksiyon ve Hesaplamalar, Grafikler, | |
| 7. Hafta | Vize | |
| 8. Hafta | Powerpointle slayt hazırlama, düzenleme, mizanpaj yapma | |
| 9. Hafta | Powerpointle çizim yapmak, tablolar oluşturmak, animasyon yapmak | |
| 10. Hafta | Word, excel, powerpoint uygulamalarından çıktı ayarları yapmak, çıktı almak | |
| 11. Hafta | Programlama mantığına giriş yapılır, seçilen program tanıtılır. (Small basic, python vs. gibi) | |
| 12. Hafta | Koşul ifadeleri, döngüler, hata yakalama, ödev verilmesi | |
| 13. Hafta | Verilen programlama ödevinin kontrol edilmesi | |
| 14. Hafta | Verilen programlama ödevinin kontrol edilmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Sıtkı AKINCIOĞLU | Ödev | 50,00 | |
| Doç. Dr. Sıtkı AKINCIOĞLU | Ödev | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma | 3 | 1 | 3 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 1 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 1 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||