Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Anlatım Teknikleri II | MMR104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap, Araştırma |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ALPER BİDECİ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilerin mimari çizim konusundaki bilgisini geliştirmek ve yazı, çizim, modelleme, serbest el eskiz ve sunum iletişim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri ve el becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Farklı ölçeklerde taslak hazırlama teknikleri. Mimari plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi ve ölçülendirilmesi. 1/500 vaziyet planı ve kesit çizimleri, 1/200 ve 1/100 ölçeğinde şematik tasarım çizimleri ve 1/50 ve 1/20 ölçeğinde uygulama çizimleri yapılması. Kapı, pencere ve merdiven detayı çizimleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Üç boyutlu objeler için görünüş oluşturma becerisi. |
| 2 | Mimari ve iç mimari projeleri grafiksel olarak analatabilme yetisi |
| 3 | Farklı ölçekleri ve çizim tekniklerini anlama becerisi |
| 4 | Mimari sunumlar için farklı sunum teknikleri geliştime becerisi. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse Giriş (Genel Tekrar) | |
| 2. Hafta | 1/500 -1/200 vaziyet planı | |
| 3. Hafta | Temeller | |
| 4. Hafta | Temeller | |
| 5. Hafta | Düşey sirkülasyon elemanlarının tanımı-merdivenler ile ilgili genel bilgiler ve sınıflandırılması | |
| 6. Hafta | Merdivenlerin konstrüksiyonu, yapısal özellikleri | |
| 7. Hafta | Merdiven dengelenmesi | |
| 8. Hafta | Vize Sınavları | |
| 9. Hafta | Çatılar (Beşik çatı, kırma çatı, Büyük açıklıklı mekan çatıları) | |
| 10. Hafta | Çatı Örtü ve bitişler | |
| 11. Hafta | Kapıların plan kesit ve görünüş Çizimi (1/100) | |
| 12. Hafta | Pencerelerden kesit ve görünüş Çizimi | |
| 13. Hafta | Mutfak Çizim | |
| 14. Hafta | Banyo Çizim |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 8 | 5 | 40 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||