Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Tasarım II | MMR102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 4 + 4 | 6,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örneklerle ders anlatımı • Günlük stüdyo uygulamaları • Ekip projeleri • Verilen konu ile ilgili araştırma ve tasarım geliştirilmesi • Soru-cevap türü ve/veya eskiz sınavları |
| Dersin Koordinatörü | Mimar İlknur GÜNAYDIN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin aktarılması ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi |
| Dersin İçeriği | Görsel algı ve algılama kuramları dersin teorik altyapısını oluşturur. Nokta, çizgi, yüzey, doku ve renk gibi temel tasarım öğelerini kullanmayı öğrenir ve bu bilgileri çeşitli uygulamalarla pekiştirir. Ayrıca renklerin oluşumu, renk çeşitleri, renklerin psikolojisi ve kültürel anlamları gibi konularda da eğitim verilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin öğrenilmesi |
| 2 | Mekân kavramı ve organizasyonu konusunda temel bilgilerin öğrenilmesi |
| 3 | Tasarım becerisinin gelişmesi |
| 4 | Mimaride soyutlama becerisinin geliştirilmesi |
| 5 | Mekân kavramı ve organizasyonu konusunda temel bilgilerin öğrenilmesi |
| 6 | Proje Derslerine Hazırlık |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel Tasar öğe ve ilkelerini tanıtma | |
| 2. Hafta | TASAR ÖGELERİ: Nokta, Çizgi konularının anlatımı | |
| 3. Hafta | TASAR ÖGELERİ: Düzlem konusunun anlatım | |
| 4. Hafta | TASAR ÖGELERİ: Renk-Doku, Işık-Gölge, Ölçü, Oran konularının anlatımı | |
| 5. Hafta | TASAR ÖGELERİ: Biçim ve biçimin dönüşümü konusunun anlatımı | |
| 6. Hafta | TASAR ÖGELERİ: Biçim ve biçim organizasyonu konusunun anlatım | |
| 7. Hafta | TASAR İLKELERİ (Tekrar-Ritm, Uygunluk-Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik | |
| 8. Hafta | Ara Sınav1 | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | SOYUTLAMA Nedir? Biçimin Soyutlanması | |
| 11. Hafta | Katlanan Mimari / FOLDING ARCHITECTUR | |
| 12. Hafta | MEKÂN KAVRAMI- Mekân Yaratma Tanımlama | |
| 13. Hafta | MEKÂN ORGANIZASYONU- Mekân İçinde Mekân | |
| 14. Hafta | MEKÂN ORGANIZASYONU- Mekânlar Arası İlişkiler - sunum | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 2 | 2 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 2 | 2 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 14 | 196 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||