Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik MAT101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 2 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı temel matematik tekniklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği Doğrunun Analitik incelenmesi, İkinci Dereceden Denklemler, Parabol, Eşitsizlikler, Bağıntı, Fonksiyon, Matris, Doğru Denklem Sistemleri, Determinant
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Denklem ve eşitsizlikleri çözer. Özdeşlik, denklem ve eşitsizlik durumlarını ayırt eder. Birinci ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer
2 Fonksiyon kavramını bilir, fonksiyonlarda işlemleri tanımlar. Fonksiyon kavramını tanımlar. Bir fonksiyonu farklı şekillerde temsil eder.
3 Özel bazı fonksiyonları bilir ve kullanır. (lineer fonksiyon, kare fonksiyon, ters fonksiyon..). Özel fonksiyonları farklı şekillerde temsil eder.
4 Matris ve determinant kavramlarını bilir ve ilgili işlemleri çözebilir.
5 Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Doğrunun analitik incelenmesi
2. Hafta İkinci dereceden denklemler
3. Hafta Parabol
4. Hafta Eşitsizlikler
5. Hafta Bağıntı
6. Hafta Fonksiyon
7. Hafta Fonksiyon
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Matris
10. Hafta Matris
11. Hafta Doğrusal Denklem Sistemleri
12. Hafta Doğrusal Denklem Sistemleri
13. Hafta Determinant
14. Hafta Determinant
15. Hafta FİNAL SINAVI
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Mimarlık bilgisi edinmek
2 Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak
3 Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek
4 Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
5 Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
6 Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
7 Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek
8 Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
9 Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek
10 Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 3 3 3 3 3
PY2 3 3 3 3 3
PY3 4 4 4 4 4
PY4 3 3 3 3 3
PY5 1 1 1 1 1
PY6 2 2 2 2 2
PY7 1 1 1 1 1
PY8 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Başar F., Lineer Cebir, 3. Baskı, 2012.
  • Balcı M., Genel Matematik, Cilt1, Balcı yayınları, Ankara
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Ders Dışı
Diğer Faaliyetler 2 1 2
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 3 2 6
Ödev 2 3 2 6
Final 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0