Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik | MAT101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel matematik tekniklerini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Doğrunun Analitik incelenmesi, İkinci Dereceden Denklemler, Parabol, Eşitsizlikler, Bağıntı, Fonksiyon, Matris, Doğru Denklem Sistemleri, Determinant |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Denklem ve eşitsizlikleri çözer. Özdeşlik, denklem ve eşitsizlik durumlarını ayırt eder. Birinci ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer |
| 2 | Fonksiyon kavramını bilir, fonksiyonlarda işlemleri tanımlar. Fonksiyon kavramını tanımlar. Bir fonksiyonu farklı şekillerde temsil eder. |
| 3 | Özel bazı fonksiyonları bilir ve kullanır. (lineer fonksiyon, kare fonksiyon, ters fonksiyon..). Özel fonksiyonları farklı şekillerde temsil eder. |
| 4 | Matris ve determinant kavramlarını bilir ve ilgili işlemleri çözebilir. |
| 5 | Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Doğrunun analitik incelenmesi | |
| 2. Hafta | İkinci dereceden denklemler | |
| 3. Hafta | Parabol | |
| 4. Hafta | Eşitsizlikler | |
| 5. Hafta | Bağıntı | |
| 6. Hafta | Fonksiyon | |
| 7. Hafta | Fonksiyon | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Matris | |
| 10. Hafta | Matris | |
| 11. Hafta | Doğrusal Denklem Sistemleri | |
| 12. Hafta | Doğrusal Denklem Sistemleri | |
| 13. Hafta | Determinant | |
| 14. Hafta | Determinant | |
| 15. Hafta | FİNAL SINAVI |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 3 | 2 | 6 | |
| Ödev 2 | 3 | 2 | 6 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||