Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fiziksel Uygunluk | ATE305 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hakkı ÇOKNAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramların, fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel antrenman metotlarının öğretilmesi ve vücut kompozisyonunun analizinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Fiziksel uygunluğun sağlık ve performans için komponentlerinin tanıtılması, bunları geliştirebilecek antrenman programlarının teorik ve pratik uygulanması, egzersiz reçetelerinin yazılması; vücut kompozisyonunun analizi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fiziksel uygunluğun, tanımını, önemini ve fiziksel uygunluğun gerekliliğini öğrenir |
| 2 | Fitnesin sağlık ve performans boyutlarını ; egzersiz programların öğrenir ve bunların uygulamasını toplumda yaptırabilen öğretmen, antrenör ve/veya fitness eğitmeni yetiştirebilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fiziksel uygunluğun tanımı, çeşitleri, önemi Sağlık, fitness, performans ilişkisi | |
| 2. Hafta | Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi, sağlık ve zindelik için egzersiz programının miktarı ve kalitesi | |
| 3. Hafta | Kalp-solunum uygunluk düzeyini geliştirmek için uygulanabilecek antrenman programları | |
| 4. Hafta | Kardiyovaskular dayanıklılık | |
| 5. Hafta | Fiziksel uygunluğun komponentleri (Kuvvet), Kuvvet gelişiminin önemi ve yararları , Çeşitleri | |
| 6. Hafta | Ağırlık antrenman programları dizaynı için basamaklar Kullanılan set sistemleri | |
| 7. Hafta | Ağırlık antrenman programları dizaynı için basamaklar- devam Program yapma | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Esneklik Önemi, çeşitleri antrenmanlarda uygulanması gereken temel prensipler | |
| 10. Hafta | Performans sporcularının (çeviklik, koordinasyon, hız, dinamik denge, anaerobik güç vs) özellikleri | |
| 11. Hafta | Egzersiz yoğunluğunu belirleme metotları MET, HRmax, HRRmax, RPE | |
| 12. Hafta | Vücut kompozisyonu ve antropometrik testler.Boy-kilo ve VKİ ölçümleri ve fitness kategorileri | |
| 13. Hafta | Vücut kompozisyonu ve antropometrik testler. Boy-kilo ve VKİ ölçümleri ve fitness kategorileri | |
| 14. Hafta | Çeşitli yağ yüzdesi belirleme formülleri | |
| 15. Hafta | Genel Tekrar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Spora yönelik yeterli genel kültür ve bilgiye sahip olur | ✔ | |||||
| 3 | İnsan vücudu ve yapısı ile ilgili temel bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 4 | Sporcu sağlığı ile ilgili temel bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 5 | Sporcunun gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık için spor uygulamalarının teori ve becerilerini geliştirir | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Ödev 2 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||