Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Gençlerde Antrenman | ATE303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Önder ŞEMŞEK (Güz) |
| Dersin Amacı | Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilmek ve değerlendirmesini yapabilme |
| Dersin İçeriği | Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları, Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni, Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi, Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni, Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi, Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi, Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması, Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları, Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sporla ilgili bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur |
| 2 | Antrenör olarak çocukların özelliklerine uygun antrenman programları planlayabilir |
| 3 | Çocukların fiziksel gelişim ölçümlerini ve performans ölçümlerini yapabilir |
| 4 | Çocukların bedensel etkinlik süreçlerini belirleyebilir ve takip edebilir |
| 5 | Çocukların gelişim özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları | |
| 2. Hafta | Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları | |
| 3. Hafta | Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni | |
| 4. Hafta | Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi | |
| 5. Hafta | Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni | |
| 6. Hafta | Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi | |
| 7. Hafta | Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi | |
| 10. Hafta | Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi | |
| 11. Hafta | Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi | |
| 12. Hafta | Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları | |
| 13. Hafta | Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları | |
| 14. Hafta | Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları | |
| 15. Hafta | Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları | |
| 16. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Spora yönelik yeterli genel kültür ve bilgiye sahip olur | ✔ | |||||
| 2 | Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi, deneyim ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 3 | İnsan vücudu ve yapısı ile ilgili temel bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 4 | Sporcu sağlığı ile ilgili temel bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 5 | Sporcunun gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık için spor uygulamalarının teori ve becerilerini geliştirir | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Önder ŞEMŞEK | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Önder ŞEMŞEK | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Ödev 2 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||