Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Egzersiz Fizyolojisi I | ATE104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 5,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Önder ŞEMŞEK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Egzersizin insan organizmasını oluşturan sistemler üzerindeki etkilerinin ve organizmanın egzersize yanıtının bilinmesi antrenman bilimleri açısından temel oluşturacaktır. |
| Dersin İçeriği | Fizyolojik kavramlar, Hücre fizyolojisi, İnsan organizmasını oluşturan tüm sistemlerin akut ve kronik egzersize uyumu, Yorgunluk mekanizmaları, Isı düzenleme mekanizmaları, Yükseklik antrenmanı, Su altı Fizyolojisi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bu dersin sonunda öğrenci; Enerji sistemleri ile sportif aktiviteler arasındaki bağlantıları açıklar |
| 2 | Egzersiz sonrası toparlanma fizyolojisini bilir, Kas fibril tipleri, kasılma tipleri ve hareketin nöral kontrolünü bilir |
| 3 | Kas fibril tipleri, kasılma tipleri ve hareketin nöral kontrolünü bilir |
| 4 | Egzersizde ortaya çıkan solunumsal ve dolaşımsal cevapları açıklar |
| 5 | Dayanıklılık sporlarında performansı belirleyen faktörleri açıklar ve dayanıklılık antrenmanlarında meydana gelen uyumları bilir |
| 6 | Çevresel şartların (Soğuk, sıcak, yükselti) egzersizi nasıl etkilediğini , egzersizde cinsiyet farklarını bilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Spor fizyolojinin anlamı ve önemi | |
| 2. Hafta | Kas fizyolojisi, sınıflandırma, fonksiyonları, kasılma mekanizmaları. | |
| 3. Hafta | Kasılma tipleri, hızlı ve yavaş kasılan kaslar | |
| 4. Hafta | Kas hareketinin kontrolü | |
| 5. Hafta | Egzersiz ve enerji sistemleri | |
| 6. Hafta | Egzersizin fizyolojik sistemler üzerinde etkileri | |
| 7. Hafta | Kardiovasküler sistem | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Solunum Sistemi | |
| 10. Hafta | Solunum Sistemi | |
| 11. Hafta | Doping, endokrin sistem | |
| 12. Hafta | Çeşitli doğa koşullarında spor, dalma, dağcılık, sıcak ve soğukta egzersiz | |
| 13. Hafta | Çocuklarda, kadınlarda, yaşlılarda spor | |
| 14. Hafta | Egzersize metabolik uyum aerobik antrenmana uyum anaerobik antrenmana uyum laktik asit fizyolojisi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Spora yönelik yeterli genel kültür ve bilgiye sahip olur | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 10 | 100 | |
| Toplam İş Yükü | 106 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||